Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 09:50   #301
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Noen folk eier ikke respekt for andres eiendeler.

I går satt jeg i bilen, inne i et parkeringshus. Dama i bilen som parkerte ved siden av meg så ikke det, og smeller døra si som den største selvfølgelighet rett i bilen vår. Hun ofret ikke bilen et blikk, og bare gikk sin vei. Jeg gikk ut for å se, og det ble (dessverre??) ingen ripe. Jeg kjente jeg hadde så lyst til å rope på henne og be henne være litt mer forsiktig neste gang. Og kanskje si at den store ripa vi hadde der fra før var forårsaket av henne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:08   #302
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har ikke de fleste biler enkelte småriper i lakken på sidene? Fra steinsprut og daglig bruk? Og sikkert noe fra biler som kommer inntil også. Det er liksom forskjell på riper og riper, noe er jo bare småmerker man må få lyset inn i riktig retning for å se, mens andre riper er skikkelige brudd i lakken. De er det vel ikke så mange av på de fleste biler.

De nevnte skadene på min bil var av typen dra en nøkkel hardt over to hele dører og smell hele den gigastore handlevogna inn i en annen. Ikke huff-en-liten-gnukk i den andre bilen mens man fester sikkerhetsbeltet til barna. Vår bil som er ca. 5,5 år gammel tror jeg faktisk ikke har en eneste slik ripe. Skal sjekke litt nøyere neste gang den er nyvasket. Jeg må være heldig med bilnaboene jeg har hatt skjønner jeg, når jeg leser om 300 riper på en bil.

Gammel 30-06-10, 10:25   #303
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

De nevnte skadene på min bil var av typen dra en nøkkel hardt over to hele dører og smell hele den gigastore handlevogna inn i en annen. Ikke huff-en-liten-gnukk i den andre bilen mens man fester sikkerhetsbeltet til barna. Vår bil som er ca. 5,5 år gammel tror jeg faktisk ikke har en eneste slik ripe. Skal sjekke litt nøyere neste gang den er nyvasket. Jeg må være heldig med bilnaboene jeg har hatt skjønner jeg, når jeg leser om 300 riper på en bil.

De ripene jeg snakker om er ikke engang i kategorien "Huff en liten gnukk", det setter jo ofte relativt synlige spor hvis det først blir noe merke. Det er mer vær-og-vind-slitasje på lakken jeg snakker om. Ikke alle biler har det, men de fleste jeg ser.

Gammel 30-06-10, 10:38   #304
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De ripene som synes best hos oss er forresten ganske så selvforskylte. Men på den forrige bilen opplevde vi et par ganger å få både riper og lakk fra andre som åpenbart hadde hatt litt lite kontroll på dører og bilside i forbindelse med parkering.

Gammel 30-06-10, 11:10   #305
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Her må det presiseres at de ripene Katta nevner som er selvforskyldte er forårsaket av en litt for nærgående garasjeportstolpe som har det med å flytte litt på seg når vi kjører ut av garasjen. Det skyldes ikke at vi skraper opp alle bilene i nærheten uten å legge igjen lapp.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 11:17   #306
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om man er usikker på hvilken ripe man eventuelt laget i bilen ved siden av så åpner man døren sin på nytt, forsiktig denne gangen, og ser hvor den toucher borti bilen ved siden av. Er det en åpenbar ripe der så må man altså ordne opp etter seg - eller leve med at man er en som ikke ordner opp etter seg og nettopp har forsynt seg med andres penger.

Vel, for å være helt sikker er du nødt til å gjenopprette vektbalansen i bilen slik den var da døren ble åpnet. Dvs de passasjerer som satt i bilen da døra gikk opp må sette seg inn igjen. Først da kan du være sikker på at den åpenbare ripen er forårsaket av deg.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del parkerer aldri tett inntil biler med barneseter inni, og aldri, aldri, aldri ved siden av biler som ser ut til å ha eiere som ikke elsker biler. Splitternye, blankpolerte tyske biler er fine å stå ved siden av - de vil ofte passe sin egen lakk og dermed ha sammenfallende interesser med meg.

Det er en god retningslinje. Men ikke alltid like lett å finne ledig plass ved siden av slike...

Gammel 30-06-10, 11:33   #307
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Vel, for å være helt sikker er du nødt til å gjenopprette vektbalansen i bilen slik den var da døren ble åpnet. Dvs de passasjerer som satt i bilen da døra gikk opp må sette seg inn igjen. Først da kan du være sikker på at den åpenbare ripen er forårsaket av deg.

Det er en god retningslinje. Men ikke alltid like lett å finne ledig plass ved siden av slike...

Man kan også parkere langt unna butikkåpningen - der er det gjerne god plass. Tidvis nok plass til å dobbelparkere.

Enig med vektbalansen ja - men den påvirker høydeforskjellen bare. Dersom du ser en åpenbar ripe eksakt der din dør treffer, eller litt nedenfor - så er det en god mulighet for at den lyden du hørte med metall som skaller hardt inn i lakk - ble en dyr en.

Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:59   #308
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Tja, hvis vektbalansen kun var forstyrret på midtpunktet, så ja. Men det er helt klart potensiale for størst utslag i høyderetningen. Uansett, hadde jeg hørt en sånn lyd ville jeg nok antatt at jeg stod for ripa som åpenbarte seg i nærheten av dørkanten min, ja.

Godt poeng med å parkere langt unna. Funker litt dårlig på kjøpesentrene i Trondheim en lørdags ettermiddag da man måtte parkert en kilometer eller to unna for å få det til, men ellers et bra forslag.

Gammel 30-06-10, 13:03   #309
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal tilstå jeg var en smule sur på det treet som hoppet ut i veien, da jeg skulle rygge bilen min på plass, og lagde bulk i siden på min lille Corsa en gang på 90-tallet. Ikke tilbød det seg å betale heller, jeg måtte ta det av egen lommebok.

Hm... jeg burde gått ut og banket noen kobberspiker i barken på det, kjenner jeg.

Gammel 30-06-10, 13:13   #310
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

I det minste vet du hvem som har skylda. Treet fikk nok såpass dårlig karma av denne episoden at det garantert må ha blitt truffet av lynet siden. Du kan da evt banke noen kobberspikre i tresplintene.

Gammel 30-06-10, 13:14   #311
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Treet har helt sikkert blitt truffet av lynet - det fortjente det.

Gammel 30-06-10, 18:17   #312
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener helt klart man bør gjør opp for seg om man skraper opp bildøren til andre, og om noen har parkert klin oppi en annen bil (som jeg vil si da er uten for de hvite strekene som man har på mange plasser) er det bare å gjøre så godt man kan med å komme inn i bilen uten å komme borti vedkommendes bil.......men en kokosbolle eller beskjed på bilvindu kan de ikke se bortifra.

jeg har fått et skrap i den nylakkede volvoen vår (to uker gammel) når jeg testet ryggealarmen å parkerte feilfritt i garasjen så jeg var så fornøyd at jeg smalt døra rett i snøfresen kan jeg klandre noen andre en meg selv for det?
Kanskje mannen som hadde satt den der? men foreløpig holder jeg med til " det mannen ikke vet har han ikke vondt av"

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 18:22   #313
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå lurer jeg på hvordan det går for Balanse!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 19:25   #314
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Ingen respons så langt, vi får se.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 19:35   #315
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Dessuten kan det jo fort hende at før du kommer tilbake har Lexusen kjørt sin vei og inn er det kommet en gammal For Taurus fra 80-tallet med 3 barnester bak og en pute på passasjersiden fremme...

Gammel 30-06-10, 20:04   #316
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Man kan kjapt finne eier på bilen ved å sende REGNR AD12345 til 2282 forresten.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:29   #317
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå lurer jeg på hvordan det går for Balanse!

Går med, Pelen, med. Går for har en annen betydning.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:30   #318
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, den må jeg huske på.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:33   #319
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ække helt uinteressant det heller.

Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:45   #320
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Smilefjes ønsker seg liveblogging.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.