|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilder av døde barnJeg tror det kommer litt an på arbeidsplassen også. Et bilde av et dødt barn kan potensielt virke støtende. FOr den eldre generasjonen er jo døden forstsatt tabu, og har man en arbeidsplass hvor mange mennesker, kjente og mindre kjente, stadig kommer bort til en tror jeg jeg ville være forsiktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bilder av døde barn
Er ikke potensielt galt og galt to ulike ting?
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bilder av døde barnDette er et spørsmål med tusen svar.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
Så man skal ikke ta hensyn til fellesskapet?
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
Nei, det synes jeg ikke.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bilder av døde barnInteressant problemstilling.
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
Men da kan du velge selv? Jeg bare undres, altså. Man stiller seg jo så åpen, og helt uten å kunne filtrere. Hensynsløse, fæle (eller bare dumme) mennesker vil kunne bråstoppe foran pulten og begynne å lekse opp om hvor fælt det er med et bilde, hvordan det gjør at man "henger seg opp i fortiden" eller hva det nå måtte være. Jeg innbiller meg at jeg ville ønsket mer "kontroll" med de samtalene enn det det å ha et bilde stående fremme ville medføre.
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Du har helt rett. Jeg hadde som tidligere sagt en kort stund bildet av gravsteinen på PCen min. Den er utradisjonell i glass, stål og sort granitt. Jeg var stolt av den. Jeg fikk reaksjoner på det og fjernet bildene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
Ja, det var noe sånt jeg prøvde å si i mitt første innlegg. Altså at det virker som om folk velger å skåne seg selv, minst like mye som andre, ved å ha bildene mindre synlig.
![]() |
#11 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Bilder av døde barnNicholas døde jo 2 år gammel. Vi har maaange bilder av ham levende og noen få etter at han døde som sykehuset tok for oss. Det er nå litt over 2 år siden han døde og jeg har ennå ikke sett de bildene av ham som sykehuset tok. Har bare ikke hatt noe behov for det. Bilde av ham når han er død har jeg sterkt printet inni hodet mitt uansett og kommer aldri til å glemme det. Jeg kan fint vise bilde av Nicholas fra da han levde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Bilder av døde barnVeit ikke, sånt varierer fra pers til pers tid og sted,MEN: Sist redigert av era : 09-02-07 kl 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
På den annen side kan man si at trenden i vår kultur er forherligelse av barn. Med det mener jeg at vi her, mer enn andre steder, bringer barn i fokus helt fra unnfangelse. Jeg snakker nå generelt om den vestlige verden. Støttegrupper for de som har aborter o.l. Om vi nå skal snakke om kultur, altså.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|