Sv: Se & hør er avslørt
Jeg hadde lenge som prinsipp å ikke kjøpe Se & Hør, men leste det jo alltid når jeg kom over det. Innrømmer glatt at jeg har blitt fristet til å kjøpe det også, men de har ikke tjent mye på meg altså. Tenkte som så at det er tross alt Norges mest kjøpte ukeblad, og rent faglig sett så er det jo viktig å holde seg informert om hva som skjer i pressen. Men jeg blir like skuffa hver gang jeg har kjøpt det. Det er jo bare søppel.
Husker jeg leste en artikkel om at Mette-Marit var syk (ja, veldig viktig nyhet). Da hadde de ingen bilder (annet enn fra leiligheten utenfra), og de hadde tydeligvis stått utenfor og tellet hvor mange ganger legen kom på besøk, og hvem andre som kom på sykebesøk. Men det som var aller verst var at de beskrev MMs følelser. "Hun følte seg neppe særlig høy i hatten der hun lå syk og fæl og fikk besøk av legen". Akkurat som om de var en flue på veggen, eller helst visste hva som rørte seg inni hodet på MM. Kjempetragisk artikkel. Det kan jo bare ikke kalles journalististikk? Bruke to sider på det liksom?
Men gode korrekturlesere har de råd til (jeg har venner som gjør den jobben), så så mange skrivefeil har de ikke. Det skal de ha!
|