Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-10, 19:21   #41
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:

Og jeg sier det bare - jeg har rødprikket i bidétråder før. :et annet forum:

Gammel 19-07-10, 19:24   #42
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva rødprikker man for da?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:26   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-07-10, 19:29   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

:kjenner stadig nye spørsmål ta form:

Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:29   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp i hus med bidét. Så vidt meg bekjent har det avtagbar hånddusj, og min mor brukte det i "periodene" sine.

Jeg likte det aldri, så jeg brukte kun den gode, gamle dusjen.

Gammel 19-07-10, 19:33   #46
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er eksepsjonelt nysgjerrig. Hva kan være kontroversielt med bidét?

Ellers har jeg som sagt ett med hånddusj, funket fint til småbarn, funker nå fint som en slags søppelbøtte.

Gammel 19-07-10, 19:34   #47
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

... så lenge du ikke rødprikker i bidéet.

Gammel 19-07-10, 19:37   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Har aldri hatt, men med hånddusj hadde jo vært genialt, sånn under mens, renselse og... vel, "dårlig i magen"-perioder.

Og når man skal til legen som gravid, med urinprøve, må i dusjen først fordi man må være ren, som gravid har i alle fall jeg en del utflod, og da blir det utslag på proteiner, og med "mor hadde alvorlig preeklampsi i begge svangerskap" i feltet for kommentarer, så reagerer erfaringsvis leger på slikt... dusjen for en underlivsvask er overkill, blir jo vår på beina. Jo, jeg ser at bidét kunne vært en fin ting. Med hånddusj lettere å bruke til å skylle av såvel bleiebarn som bleiene (tøybleier)

Gammel 19-07-10, 19:41   #49
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

... så lenge du ikke rødprikker i bidéet.

Trodde det var det man hadde bidéet for jeg. Blant annet da.

Gammel 19-07-10, 20:54   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vaske rumpa med bidet (sorry manglende apostrof, jeg bruker Firefox ) istedenfor toalettpapir!?

en homofil mann jeg kjenner sier at visse kroppsdeler er mye mer delikate i land hvor man vasker seg i stedet for å bruke toalettpapir.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 20:55   #51
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

en homofil mann jeg kjenner sier at visse kroppsdeler er mye mer delikate i land hvor man vasker seg i stedet for å bruke toalettpapir.

Det høres jo egentlig ganske logisk ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 20:56   #52
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bor for øyeblikket på hotell, og her er det en egen hånddusj ved siden av toalettet. Det kan jeg se poenget (og bruksområdet) for - omtrent det samme som bidéforkjemperne her inne beskriver. Jeg ser ikke helt poenget med et helt eget møbel for underlivet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:05   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interessant tråd. Jeg har bestandig lurt på bideets hemmeligheter. Jeg tuller ikke engang.

Jeg ante f.eks. ikke at man satt motsatt vei av toalettet, men den opplysningen ga det plutselig litt mer mening. Det er nesten så jeg kunne tenke meg å prøve.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:05   #54
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg er vokst opp i et svært pent møblert, og veldig frittalende, hjem med bidet. Mamma sa at det var veldig praktisk og hygienisk å vaske underlivet sitt der etter sex. Jeg var vel ca 10 år da hun sa dette, og jeg bestemte meg da for å aldri spørre mamma om noe mer, og jeg så på bideet med avsky i lang tid etterpå.

Grøss og gru, det skjønner jeg godt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:05   #55
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg bor for øyeblikket på hotell, og her er det en egen hånddusj ved siden av toalettet. Det kan jeg se poenget (og bruksområdet) for - omtrent det samme som bidéforkjemperne her inne beskriver. Jeg ser ikke helt poenget med et helt eget møbel for underlivet.

Hadde sånnsett gjort samme nytten, men eneste bidétet jeg noen gang har sett hadde litt større... handlingsrom for å få plass til å bruke den dusjen enn hva mitt toalett har i alle fall.

Savner neeeeeesten minibadet på studenthjemmet, hvor man kunne sitte på do og dusje mens man pusset tenner... og vask av gulvet besto av å være ut skittentøyet, ta dusjen og spyle gulvet... der kunne man nok brukt dusjen som hånddusj....

Gammel 19-07-10, 21:06   #56
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Det er ikke bare et eget møbel for underlivet. Føttene også. Hånddusj ved siden av toalettet er ikke så godt egnet til fotvask. Dessuten er det en pjaktisk håndvask for unger. (Og før noen sier at det må være like ekkel å vaske hendene i et bidé som å vaske dem i do så: Nei, det er det ikke. Det er omtrent like ekkelt som å vaske hendene i dusjen.)

Gammel 19-07-10, 21:06   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det meningen at man skal bruke klut?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:07   #58
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Savner neeeeeesten minibadet på studenthjemmet, hvor man kunne sitte på do og dusje mens man pusset tenner... og vask av gulvet besto av å være ut skittentøyet, ta dusjen og spyle gulvet... der kunne man nok brukt dusjen som hånddusj....

Har vi bodd på samme studenthjem?

Gammel 19-07-10, 21:09   #59
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg bruker ikke klut når jeg vasker meg (dvs. føtter og underlivet) i dusjen, så jeg bruker det heller ikke i bidéet.

Gammel 19-07-10, 21:10   #60
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

(Og før noen sier at det må være like ekkel å vaske hendene i et bidé som å vaske dem i do så: Nei, det er det ikke. Det er omtrent like ekkelt som å vaske hendene i dusjen.)

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.