|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Altså. Som nylig hjemkommet ferieturistreisende så har jeg da sett og undret meg. |
![]() |
![]() |
#5 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Jeg har et gammelt bad med bidét, men det har hånddusj. De som er vanlige i Frankrike, med bare vanlig kran, skjønner jeg meg ikke helt på, men man tørker seg jo uansett først. Bidét er praktisk på varme (mens)dager, og ikke minst til bleieskift av store barn som kan stå selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Fotbad? |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
sukk
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Bidét er også fint etter diverseaktiviteter. Sett deg overskrevs og plask litt vann rundt omkring, såpe eller ikke såpe. Siden du sitter overskrevs blir det naturlig å være helt avkledd nedentil (om du ikke allerede er det). Håndkleet kan du legge på toalettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ja, veldig pjaktisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Jeg har alltid tenkt at det har vært et alternativ til vask nedentil når man ikke skal dusje hele kroppen, jeg. Og da er man jo uansett avkledd, no problem. Har ikke tenkt på det til bruk etter dobesøk, nei.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Broren min vasket matteboken min i bidèt når jeg gikk i 3.klasse...så det har mange bruksområder
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Så man skal plaske oppunder da? |
![]() |
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Min mamma sier man setter seg på og lar seg vaske, etter do besøk, deretter bruker man et håndkle som kastes. Om spruten er feil vei er det feilmontert
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Ja, man setter seg vel overskrevs og plasker i vei. Blir vel ikke så mye søl av det?
![]() |
#18 |
sukk
Det er veldig praktisk hvis det bare er derduvet du vil vaske. Ikkenoe søl, hvis du ikke spruter i vei da.
Niks. Plaske litt kontrollert, så går det strålende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Jeg har jo også vært på ferie nedover i lia. Først var jeg bare forvirret over denne innretningen som tok så uforholdsmessig stor plass på badet. Så testet jeg ut forskjellige bruksmåter og konkluderte til slutt med at noe slikt kunne jeg egentlig tenkt meg hjemme.
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Bidét? :SF avslører sin kulturelle bakgrunn:Aha. Da begynner jeg å skjønne. Man skal sitte på huk ene eller andre veien over tingen og rett og slett vaske seg. Med eller uten såpe. |
![]() |
![]() |
|
|