|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Erasmus - det var da litt av inntreden. |
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?
Leie seg ut til hvem som helst? Han selger sin kompetanse til sin arbeidsgiver, akkurat som du og jeg. Overgangen er uvanlig, og det kun derfor den får oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvsagt. Jeg gleder meg til å se Siv Jensen som talskvinne for Muslimsk Råd. Iført hijab. Ja, man kan leie ut sin kompetanse til forskjellige arbeidsgivere, men har man i (eller kanskje heller: for å få) en tidligere stilling gitt uttrykk for å ha noen grunnleggende holdninger, sier det ikke så mye positivt om en som person når man skifter kåpe for høyest bydende neste gang man skal ha jobb.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Den lovgivningen som det blir mye referert til (Obama) er jo karantene for en kortere periode, ikke hele livet.
Ja, det er kanskje det folk reagerer på her? De oppfatter Bjanre Håkon Hanssen som en person uten ryggrad fordi man forventer seg at politikere skal tro på det de arbeider med. Nesten som at prester må tro på gud, det er en del av jobben. Lærere bør like unger, og sykepleiere bør ha et genuint ønske om å være omsorgspersoner.
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Den personlige vinningen er uansett viktig. Det er grenser for hvor verdifull eller interessant en jobb kan være, hvis lønningsposen ikke er stor nok. Som politiker har man et ansvar for å tenke på fellesskapet, mens en konsulent tenker kun på kunden sin. Det er en den største forandringen i Hanssens nye stilling. Ellers er nok mye av arbeidet og problemstillingene de samme som da han jobbet som politiker. Jeg forstår godt at stillingen fremstår som interessant med hans bakgrunn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Jeg har ingen problemer med å forstå at BH syns dette er interessant for sin egen del. Jeg er mer overrasket over at han ikke ser at en del av de valgene han gjør nå virker definerende på opinionen man danner seg om ham. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
BHH har tradisjon for å forsøke å sjekke med politikere om det er noen personlige tjenester å få. Det i seg selv er smakløst. Det er ikke forbudt, men det er smakløst og det er beskrivende. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|