Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg for min del tenker ikke at du skal gjøre noe som helst med det. Det er som om vi skulle ha diskutert krigen i Afganistan, hvis jeg var klar over at det var et kjempeproblem med for lite helsearbeidere der nede (jeg vet ikke, dette er et fiktivt eksempel), så hadde jeg ikke forventet meg at du personlig skulle dra ned dit. Men jeg hadde forventet meg at du var enig med meg i at det var problematisk at det var lite helsearbeidere der nede.
Men hvis det er tilfelle - og målet eller ønsket ikke er at jeg øker min stilling, eller at mannen reduserer sin i stedet - hva er da poenget? Å rynke på nesen over det andre foretar seg, og kalle dem en del av Problemet? Jeg trodde hensikten med denne diskusjonen var at ingen kvinner bør jobbe redusert, at man av solidariske hensyn bør sende riktige signaler og tenke pensjonspoeng. Jeg har heller ingen ting til overs for kvinner som sitter på bar bakke skulle mannen stikke av en dag, men jeg har ikke inntrykk av at noen av deltagerne i denne debatten er på det nivået.
Sist redigert av Skremmern : 14-08-10 kl 00:39.
|