Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 15:07   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Jeg syns vel at man burde ha en åpning for permisjon, men at reglene vel kanskje burde praktiseres noe strengere enn det de tilsynelatende gjør i dag. Samtidig så er jeg ikke helt sikker på hvor grensen går; er det greit å si ja til en forlengelse av juleferien/påskeferien med fire dager, fordi man skal besøker venner eller familie på andre kontinenter og derfor gjerne vil være borte litt lenger enn skoleferien varer, mens man sier nei til familien som av økonomiske årsaker må reise til syden utenom skoleferien, fordi de ellers ikke hadde hatt råd?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:11   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns vel at man burde ha en åpning for permisjon, men at reglene vel kanskje burde praktiseres noe strengere enn det de tilsynelatende gjør i dag. Samtidig så er jeg ikke helt sikker på hvor grensen går; er det greit å si ja til en forlengelse av juleferien/påskeferien med fire dager, fordi man skal besøker venner eller familie på andre kontinenter og derfor gjerne vil være borte litt lenger enn skoleferien varer, mens man sier nei til familien som av økonomiske årsaker må reise til syden utenom skoleferien, fordi de ellers ikke hadde hatt råd?

Det er kjempevanskelig. Og sikkert derfor så godt som alle får fri de 10 dagene om de spør.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:16   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi er så heldige at ungene har besteforeldre som elsker å ha de med på ferier. I høstferien skal de til Egypt med dem, og iom at det er en ganske lang tur skal de også tas ut fra skolen/barnehagen en uke.
Jeg har ingen skrupler når det gjelder dette, og regner med at lærer/rektor gir beskjed om barnet ikke har "godt" av å taes ut, evt om de skal ha med seg lekser.

Gammel 17-08-10, 15:34   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Siden jeg ikke synes det er en menneskerett å reise til syden minst en gang i året synes jeg ikke problemstillingen egentlig er så vanskelig. Hvis det er et unntak for eleven at den blir bedt fri for å reise på en etterlengtet ferie synes jeg det er noe annet. Hvert år? Ikke fullt så greit. Det samme synes jeg egentlig med reiser til familie på andre kontinenter. Barnet har tross alt 8 uker fri om sommeren, over en uke påskeferie og nesten 2 uker juleferie, samt en uke vinterferie og en uke høstferie (mange steder i landet i hvertfall). At det ikke alltid passer å reise i disse feriene har jeg forståelse for, men ikke at det aldri passer.

Før noen går i strupen på meg med alle særtilfellene, mitt poeng er de gjentatte hendelsene. F.eks. hvert år en uke eller to til syden utenfor ferien fordi det er billigst da.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.