Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å legge ut bilder av andres barn på nett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 11:38   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?

Min mann hadde blitt rasende. Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig så sant ikke de var i fokus og ikke navngitt.

Gammel 23-08-10, 11:40   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Min mann hadde blitt rasende. Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig så sant ikke de var i fokus og ikke navngitt.

Hadde han blitt sint på avisa for å legge ut bilder?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:44   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og avisa har altså da hele verden tilgan på, og der mener du at du har kontroll, mens på FB har du ikke kontrol?
Den skjønner jeg ikke?
Jeg mener ikke at man ha kontroll over bildene på FB altså, ikke misforstå meg dit men man har jo ikke noe mer/mindre kontroll over bildene til avisa?

Jeg sier jo at jeg er feil person å argumentere med akkurat om avisprinsippet, siden min jobb faktisk i stor grad består av å legge ut slike bilder.
Jeg ser en stor forskjell når det gjelder min overbevisning (og jeg sier ikke at du må dele den), men motivet blir for meg avgjørende. Altså motivet bak å legge ut bildet. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å redigere bort/anonymisere andre barn på bilder av dine fra denne cupen. I avisa er jo også formålet å vise bilder fra et offentlig arrangement, mens på FB brukes det i skryteøyemed. Jeg synes ikke det har samme tyngde.

Gammel 23-08-10, 11:47   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

I avisa er man og rimelig anonym kontra om man er navngitt på en FB profil, det er ganske lett å finne ut hvor det enkelte barnet hører hjemme med bare litt enkle søk.

Gammel 23-08-10, 18:53   #5
guro2709
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2010
guro2709 har et hav av muligheter foran seg
Ulykkelig

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

I avisa er man og rimelig anonym kontra om man er navngitt på en FB profil, det er ganske lett å finne ut hvor det enkelte barnet hører hjemme med bare litt enkle søk.

Hvorfor skulle noen bry seg med å prøve å finne ut hvilket barn som hører hjemme hvor, og hvorfor gjør dette noe? Jeg er stolt av mine barn, og det gjør meg ikke noe om andre finner ut at det er mitt barn. Kan skjønne det hvis man f.eks har en voldelig mann som ikke skal vite hvor barnet bor, eller noe lignende, men ellers gjør vell ikke det noe. Syns personlig det blir litt unødvendig hysteri hvis man lager store problemer bare fordi barnet deres syns i bakgrunnen på et bilde.....

guro2709 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:00   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av guro2709, her.

Hvorfor skulle noen bry seg med å prøve å finne ut hvilket barn som hører hjemme hvor, og hvorfor gjør dette noe? Jeg er stolt av mine barn, og det gjør meg ikke noe om andre finner ut at det er mitt barn. Kan skjønne det hvis man f.eks har en voldelig mann som ikke skal vite hvor barnet bor, eller noe lignende, men ellers gjør vell ikke det noe. Syns personlig det blir litt unødvendig hysteri hvis man lager store problemer bare fordi barnet deres syns i bakgrunnen på et bilde.....

Men fordi om du ikke kan se for deg at noe ikke gjelder deg så kan du likevel ha respekt for at andre ser annerledes på den saken.

Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:41   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt rasende om noen hadde lagt ut bilder av barnet mitt på facebook eller på nett for den saks skyld.

Gammel 23-08-10, 11:50   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt rasende om noen hadde lagt ut bilder av barnet mitt på facebook eller på nett for den saks skyld.

En avis vil ikke spørre deg før de legger ut et bilde uten navn fra et offentlig arrangement, du vet det?

Gammel 23-08-10, 12:14   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En avis vil ikke spørre deg før de legger ut et bilde uten navn fra et offentlig arrangement, du vet det?

Jepp, jeg synes ikke det heller er greit. Men det er litt vanskeligere å få gjennomslag for at de bildene skal vekk, ikke umulig, bare vanskeligere.

Gammel 23-08-10, 12:19   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Jepp, jeg synes ikke det heller er greit. Men det er litt vanskeligere å få gjennomslag for at de bildene skal vekk, ikke umulig, bare vanskeligere.

Men om barna dine deltar i feks lagidrett vil det være nesten umulig å unngå?
Evt må du ta barna bort, når lagbildene tas?
Ellers straffes jo hele laget?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.