Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Hvis det står navn på bildene i avisa, så har enten barna eller foreldrene blitt informert om at det blir lagt ut. På offentlige arrangement er det kosher å legge ut slike samlebilder. For meg (som er avismenneske selv), har jeg ikke så store problemer med dette, mest fordi jeg da har mer kontroll.
På FB derimot har jeg ikke kontroll på noe, jeg vet jo f.eks ikke engang om du har åpen eller lukket profil sant? Eller hvem som måtte befinne seg på kontaktlisten din? Jeg har ikke noe imot at andre legger ut bilder av barna sine, men så lenge jeg ikke gjør det så er det selvsagt at jeg ikke vil at andre skal legge ut bilder av mine barn heller. Hvis det er et stort bilde med mange barn er det mindre problematisk enn om det er dine barn og mitt i bakgrunnen f.eks synes jeg.
Ja, om navnet er med så har man blitt informert, men er navnet ikke med, så kan de legge ut i hytt og pine fra slike arrangementer som en fotballcup er.
Og avisa har altså da hele verden tilgan på, og der mener du at du har kontroll, mens på FB har du ikke kontrol?
Den skjønner jeg ikke?
Jeg mener ikke at man ha kontroll over bildene på FB altså, ikke misforstå meg dit men man har jo ikke noe mer/mindre kontroll over bildene til avisa?