Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 22:19   #1
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

En bekjent med 3 barn har tiguan og der er det plass til 2 bak, eldste på 7 må sitte foran.
Kan også være verdt å legge merke til avstanden fra baksetet og opp til taket. Foreldrene mine har Ford Kuga og den er noe lav under taket. En voksen mann ville ikke kunne sitte særlig behagelig i midten bak. Tror det er samme greia i tiguan.
Hvordan er midtsetet i tiguan utformet i forhold til f.eks S-max? Det er ikke behagelig å sitte på en hump.

Ang lasteplass så er touran ganske genial sånn sett. Vi var på danmarksferie i fjor. 2 voksne, 3 barn, vogn, bag, kofferter, bagger osv... Vi har ikke lastenett, men bagasjeromstrekk og fikk plass til rubbel og bit under trekket. Eneste vi savner er litt bedre plass i baksetet (lengden, ikke bredden)

Husk at vi har bare 2 barn, og har ingen planer om flere. Det er ikke hverdagskost med passasjer i midten bak hos oss. Og barna våre vil ikke være nødt til å sitte i framsetet.

Jeg er helt enig i at Tiguan har mye mindre plass enn Sharan og S-max. Spørsmålet nå, etter å ha sett s-max og tiguan er om vi virkelig trenger så stor plass som de største bilene tilbyr. Og man må jo "falle" for bilen når man skal kjøpe ny også. Vi falt virkelig for Tiguan, men jeg er jo redd vi vil angre når/om vi finner ut at vi burde hatt mer plass.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:24   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker bare fremover. Ihvertfall for vår del så er det viktig å ha mulighet for å ha med en ekstra person på hytta, kjøring til fotballkamper, søndagsturer osv osv. Før vi vet ordet av det vil ungene ha med en venn hit og dit
Vi valgte 7-seter av den grunn.

Gammel 26-08-10, 22:32   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Husk at vi har bare 2 barn, og har ingen planer om flere. Det er ikke hverdagskost med passasjer i midten bak hos oss. Og barna våre vil ikke være nødt til å sitte i framsetet.

Jeg er helt enig i at Tiguan har mye mindre plass enn Sharan og S-max. Spørsmålet nå, etter å ha sett s-max og tiguan er om vi virkelig trenger så stor plass som de største bilene tilbyr. Og man må jo "falle" for bilen når man skal kjøpe ny også. Vi falt virkelig for Tiguan, men jeg er jo redd vi vil angre når/om vi finner ut at vi burde hatt mer plass.

For meg i hvert fall virker da en mer vanlig personbil som et bedre kompromiss. Tiguan er en i praksis en småbil, i klasse med Golf, men den ser større ut utvendig. Jeg synes for så vidt Tiguan er stilig, men som familiefar, selv om jeg bare hadde hatt to barn, synes - jeg pesonlig - at det hadde blitt upraktisk med såpass lite bagasjeplass i tillegg til ganske liten kupeplass.

Det er vel 450 liter elns. i tiguan. Usikker på om dette er med baksetet i bakre posisjon eller om det er målt med setene kjørt framover. Det er lite areal, men litt mer i høyden enn på mer vanlige personbiler. Det kan derfor kanskje være litt vanskelig å utnytte i praksis.

Hadde jeg hatt to barn i dag, hadde vel trolig Skoda Superb vært det *jeg* hadde kjøpt ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:51   #4
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Ja, jeg ser alle argumentene. Vi må tenke mer. En vanlig stasjonsvogn er uaktuelt. Nå har vi sittet i høyden på zafiraen og vil ikke ned i stasjonsvognhøyde igjen.

Ang hytteturer osv. Vi reiser ikke ofte på hytteturer. Bilen blir mest brukt til bykjøring og handling. Fritidsaktiviteter for ungene er selvfølgelig et godt argument, men til nå er det bare en annen familie vi samkjører med. Dette kan selvfølgelig endre seg, og man vet jo aldri hvordan situasjonen blir fra år til år.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.