Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 22:19   #30
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

En bekjent med 3 barn har tiguan og der er det plass til 2 bak, eldste på 7 må sitte foran.
Kan også være verdt å legge merke til avstanden fra baksetet og opp til taket. Foreldrene mine har Ford Kuga og den er noe lav under taket. En voksen mann ville ikke kunne sitte særlig behagelig i midten bak. Tror det er samme greia i tiguan.
Hvordan er midtsetet i tiguan utformet i forhold til f.eks S-max? Det er ikke behagelig å sitte på en hump.

Ang lasteplass så er touran ganske genial sånn sett. Vi var på danmarksferie i fjor. 2 voksne, 3 barn, vogn, bag, kofferter, bagger osv... Vi har ikke lastenett, men bagasjeromstrekk og fikk plass til rubbel og bit under trekket. Eneste vi savner er litt bedre plass i baksetet (lengden, ikke bredden)

Husk at vi har bare 2 barn, og har ingen planer om flere. Det er ikke hverdagskost med passasjer i midten bak hos oss. Og barna våre vil ikke være nødt til å sitte i framsetet.

Jeg er helt enig i at Tiguan har mye mindre plass enn Sharan og S-max. Spørsmålet nå, etter å ha sett s-max og tiguan er om vi virkelig trenger så stor plass som de største bilene tilbyr. Og man må jo "falle" for bilen når man skal kjøpe ny også. Vi falt virkelig for Tiguan, men jeg er jo redd vi vil angre når/om vi finner ut at vi burde hatt mer plass.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.