Sv: Hvordan steke pene hamburgere?
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Du kan gjerne få dokumentasjon på at det er flere enn meg som mener at en GP og en reggiano smaker forskjellig, hvis det var det du mente. Jeg vil bare presisere at min påstand er at det er en forskjell i smaken mellom de to ostene. Hvilken man liker best er selvsagt en smakssak, men jeg foretrekker reggiano.
Grana Padano is commonly confused with Parmigiano Reggiano partly because of the way the cheeses look. Both cheeses are very similar to each other in their methods of production. It is their differences that make each cheese unique. The differences are as follows:
1) Grana Padano is made only with skimmed milk whereas Parmigiano Reggiano is made with a mix of skim and whole milk.
2) The cows used graze on different pastures, resulting in different diets that create subtle nuances in its flavor. There are more restrictions on the diet for the cows of Parmigiano Reggiano. Parmigiano-Reggiano cows must be fed fresh or dried vegetable matter (i.e. grass and hay). Grana Padano cows are allowed to eat silage in their feed.
3) The Protected Area of Origin for Grana Padano is larger than the area of Parmigiano Reggiano. Parmigiano Reggiano is produced in the provinces of Parma, Reggio Emilia, Modena, Bologna, and Mantua. Grana Padano is produced in parts of Emilia-Romagna, Lombardy, Piedmont, Trentino, and Veneto; an area that is at least twice the size of the production area for Parmigiano Reggiano.
It is these higher restrictions on Parmigiano Reggiano that makes the cheese more expensive. While the differences are subtle, they are important to understand. Needless to say, both cheeses are staples in the Italian diet.
(http://www.articlesbase.com/food-and...o-1165210.html)
The flavor differences stem from two big differences between the two: First, says DiPalo, Grana Padano is made only with partially skimmed milk, while Parmigiano is made from a mix of whole and skimmed milk. And second, while they are made in the same basic part of Italy, they are also made in different regions from cows that graze on different pastures - meaning the milk tastes a little different (and also changes slightly in flavor) throughout the year).
(http://www.nydailynews.com/lifestyle..._padano_v.html)
Jeg kan ikke se at noen ting her motsier det jeg har sagt tidligere i tråden. Og hadde du sagt med en gang at du mente sånn og slik, fremfor å legge det frem som en bastant sannhet så hadde diskusjonen vært en helt annen.
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Det er ikke sånn at jeg lever og ånder for ost, altså, selv om det kanskje virker sånn ut ut fra mitt engasjement i denne diskusjonen. Jeg ble bare overrasket over at noen mente at det var ett fett om man valgte GP eller reggiano. Jeg tok en kjapp titt i en av Viestads kokebøker jeg har, "Det beste jeg vet", og der sto det noe sånt som:
Det er ikke egentlig noe galt med Grana Padano, det er bare det at det ikke er Parmeggiano Reggiano.
Og det oppsummerer vel egentlig min mening også. 
Mens jeg derimot jobber med ost, elsker ost, kan mye om ost og ja, jeg hevder fremdeles at når man skal rive osten og bruke den i varmmat slik som vi diskuterte i tråden her, så er det ett fett om man bruker Reggiano eller Grana.
Og selv om det står i en kokebok er det ikke nødvendigvis sant. Jeg baserer mine svar på det jeg har lært på utallige kurs, leverandører, prøvesmakinger og andre som driver på med dette, det er ikke bare synsing eller dratt løselig ut fra en kokebok.