|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Så klart man kan si fra at det ikke passer. Jeg sier bare at jeg synes det er trist at så mange ikke liker dette. Kjempetrist. Det må jeg få lov til å synes. Jeg er jo klar over at samfunnets normer defineres av alle som sanfunnet utgjør, men det er likevel ikke et sånt samfunn jeg ønsker, dersom jeg fikk velge. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg diskuterte dette med mannen min nå. Han mener at vi da lærer ungene våre normer som er uakseptable. Vi oppfordrer dem til uanmeldt å ringe på hos andre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Enig. Da jeg var liten var det veldig vanlig at vi både gikk på og fikk uanmeldt besøk, og jeg husker det som veldig hyggelig. (Da tenkte jeg selvfølgelig ikke på husarbeid og rot og servering). Men de gjestene som kom til oss fikk alltid den maten vi hadde, eller vi lagde noe improvisert. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
søt
Jeg syns også det er trist. Det er ikke rart at mange blir ensomme, og det er virkelig ikke enkelt å komme tilflyttende til nye steder når folk rundt er så lite gjestfrie.
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg kommer opprinnelig fra et lite sted der det er helt ok å stikke innom andre uten å melde fra på forhånd. Har tilbrakt noen sommere på min fars hjemsted i nordnorge og der er det helt normalt å bare droppe innom andre, nærmest når som helst på døgnet. I den byen jeg bor i nå aner jeg ikke hva som er normen, men våre nærmeste venner her bor i nabolaget og vi drar på besøk til hverandre når som helst uten å melde fra på forhånd. Vi tar hverandre som vi er Sist redigert av Doremifa : 12-09-10 kl 20:47. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Whatever, never mind
|
Det an man ikke vil ha uanmeldt besøk betyr ikke at man kun avtaler besøk som skjer langt fram i tid. Det går fint an å avtale tidligere på dagen at man skal finne på noe senere på kvelden. Da får man litt tid på seg til å f.eks. skifte, brårydde, slappe av litt før besøket etc. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Nå er det ikke rotete her til vanlig, så det er ikke det som er mitt problem. Men jeg hadde ikke syntes det var særlig hyggelig at folk så rot og skitt om jeg hadde et rotete og skittent hjem.
… eller kle på meg en BH.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|