|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?ALDRI. |
![]() |
![]() |
#63 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg synes det er merkelig at folk hater dette og jeg liker selv godt å gå på uanmeldte besøk. Forventer ingenting og synes det er trist hvis folk blir stressa. Det er ikke sånn at jeg ikke vil si at jeg kommer, jeg kan gjerne sende en sms, men jeg kan også fint finne på å bare ringe på døra. :antakelig rar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Hva er det som er så vanskelig med å forstå ved at man fritt ønsker å disponere sin egen tid?
![]() |
#65 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Enig. Jeg har ikke mye fritid i hverdagen, det er rett hjem fra jobb, hente unger, lage middag, hjelpe til med lekser osv. Jeg vil tilbringe mine få ledige timer med ungene. I helgene har vi jo alltid fri, men da vil vi som regel slappe av og gjøre familieaktiviteter. Jeg liker å legge opp dagen min selv og ikke måtte endre planer eller varte opp fordi jeg plutselig får besøk. Jeg elsker besøk, men på mine egne premisser. Så ego er jeg.
![]() |
#66 |
Muligens verdt å vente på
|
Sånn oppfatter i hvert fall ikke jeg at det er.
![]() |
#67 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Det tror jeg jeg aldri har gjort. Er jeg tilfeldigvis i nærheten av kjente jeg kunne tenke meg å besøke ville jeg ha sendt sms først. Jeg vil være sikker på at jeg er velkommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Pauset
|
Altså. Man kan godt komme på kort varsel, men jeg syntes det er ok med en liten sms i forkant, så jeg kan si nei om jeg ikke har lyst på besøk. Det er ikke alltid det passer med besøk nei, men det hender også faktisk at man vil være alene. :antagelig rar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
can-jur
|
Men, med det utgangspunktet så har du egentlig satt en strek over alle besøk du selv ikke har invitert til? Altså at folk ikke skal/kan komme, med mindre du har spesifikt invitert?
![]() |
![]() |
#72 |
Nymotens gammeldags
Jeg har gjester mye oftere enn det, på mine premisser ja. Kanskje hver tredje helg eller noe sånt, og 1-2 ganger i måneden på kveldstid på hverdager. Ofte mer. I tillegg til at jeg drar ut på besøk. Så jeg bekymrer meg ikke akkurat for å ha for lite besøk/kontakt med venner, det skorter heldigvis ikke på dét. Jeg foretrekker å invitere til besøk ja. Noe jeg som sagt gjør temmelig ofte.
![]() |
#73 |
can-jur
|
Så forskjellig kan det fungere
![]() |
![]() |
#74 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Det er det her, det er helt vanlig at vi inviterer på middager og film og sånt. Jeg har jo denne grøsserklubben sammen med noen medlemmer her inne, og vi møtes minst 1 gang i måneden hos hverandre. Nå på lørdag er det min tur igjen.
![]() |
#75 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Men er det virkelig så vanskelig å si : "Hei, så¨koselig at dere kommer, men dessverre så passer det ikke akkurat nå, kan vi ta det en annen gang?" Jeg vil tro alle som står på døra uanmeldt skjønner det? Jeg skjønner alt det der med en hektisk hverdag og at man trenger tid for seg selv, men det er da vel bare å si i fra?
![]() |
#76 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Det kommer helt an på personen. Til foreldrene mine og svigers drar vi ofte uanmeldt. Jeg har en tante som selv sier at hun synes uanmeldt besøk er så koselig - hun synes det er bedre, i og med at gjestene da ikke forventer noen ting. Helt motsatt av meg, med andre ord. Jeg synes det er absolutt best da huset ser ok ut, vi har noe å servere, og at folk ikke kommer hit akkurat midt i middagen eller under legging av barn. Sist redigert av Bokormen : 12-09-10 kl 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Nymotens gammeldags
Samme her.
![]() |
#78 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Men hvorfor er det så viktig å ha noe å servere?
![]() |
#79 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Viktig og viktig. Jeg er bare laget sånn at jeg "må" ha noe å by på når jeg får besøk, ellers får jeg helt spader. Men jeg har jo som regel et eller annet, så det går stort sett greit. Og jeg tror ikke besøket krever noe som helst om de plutselig står på døra heller, det skulle jo bare mangle når de kommer uten å si fra. Jeg sier da at det er koselig at de kommer, men jeg har desverre ikke så mye å by på/huset flyter.
![]() |
#80 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Så klart man kan si fra at det ikke passer. Jeg sier bare at jeg synes det er trist at så mange ikke liker dette. Kjempetrist. Det må jeg få lov til å synes. Jeg er jo klar over at samfunnets normer defineres av alle som sanfunnet utgjør, men det er likevel ikke et sånt samfunn jeg ønsker, dersom jeg fikk velge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|