Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 23:05   #61
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Bare til familien og to av mine beste veninner.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:20   #62
Left
Passiv

Standard

ALDRI.
Jeg hater jo intenst å få besøk selv uanmeldt, så nei - det kunne virkelig ikke falle meg inn.

Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:38   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er merkelig at folk hater dette og jeg liker selv godt å gå på uanmeldte besøk. Forventer ingenting og synes det er trist hvis folk blir stressa. Det er ikke sånn at jeg ikke vil si at jeg kommer, jeg kan gjerne sende en sms, men jeg kan også fint finne på å bare ringe på døra. :antakelig rar:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:52   #64
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det som er så vanskelig med å forstå ved at man fritt ønsker å disponere sin egen tid? Det ser jo ut som om det ikke er "lov" til å si at det ikke passer, ergo har man ikke noe annet valg enn å slippe folk inn når de kommer uanmeldt.

Gammel 11-09-10, 23:54   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva er det som er så vanskelig med å forstå ved at man ønsker å disponere sin egen tid?

Enig. Jeg har ikke mye fritid i hverdagen, det er rett hjem fra jobb, hente unger, lage middag, hjelpe til med lekser osv. Jeg vil tilbringe mine få ledige timer med ungene. I helgene har vi jo alltid fri, men da vil vi som regel slappe av og gjøre familieaktiviteter. Jeg liker å legge opp dagen min selv og ikke måtte endre planer eller varte opp fordi jeg plutselig får besøk. Jeg elsker besøk, men på mine egne premisser. Så ego er jeg.

Gammel 12-09-10, 00:10   #66
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser jo ut som om det ikke er "lov" til å si at det ikke passer, ergo har man ikke noe annet valg enn å slippe folk inn når de kommer uanmeldt.

Sånn oppfatter i hvert fall ikke jeg at det er.

Man er vel forskjellig når det kommer til besøk. Uventa eller ikke. Jeg synes alltid det er hyggelig med hyggelig besøk, men besøk som koster mye i form av oppvartning er alltid litt slitsomt.

Det beste besøket er de som henter kaffe selv og gjerne tar oppvasken etterpå. Og som slarver i vei mens jeg bretter sammen klesvasken.

Jeg synes det er litt rart at så mange har så forferdelig høy standard til hvordan huset skal se ut og hva man bør servere. da er det ikke rart besøk er pesete.

Gammel 12-09-10, 01:27   #67
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det tror jeg jeg aldri har gjort. Er jeg tilfeldigvis i nærheten av kjente jeg kunne tenke meg å besøke ville jeg ha sendt sms først. Jeg vil være sikker på at jeg er velkommen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 01:46   #68
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes det er merkelig at folk hater dette og jeg liker selv godt å gå på uanmeldte besøk. Forventer ingenting og synes det er trist hvis folk blir stressa. Det er ikke sånn at jeg ikke vil si at jeg kommer, jeg kan gjerne sende en sms, men jeg kan også fint finne på å bare ringe på døra. :antakelig rar:

Altså. Man kan godt komme på kort varsel, men jeg syntes det er ok med en liten sms i forkant, så jeg kan si nei om jeg ikke har lyst på besøk. Det er ikke alltid det passer med besøk nei, men det hender også faktisk at man vil være alene. :antagelig rar:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 02:01   #69
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Til søster'n, nabo'n og mamma - ja. Ellers sender jeg ett lite pip og spør om det passer.

Gammel 12-09-10, 09:01   #70
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Eneste jeg spontanbesøker er naboen.
Jo også mamma og pappa.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:01   #71
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig. Jeg har ikke mye fritid i hverdagen, det er rett hjem fra jobb, hente unger, lage middag, hjelpe til med lekser osv. Jeg vil tilbringe mine få ledige timer med ungene. I helgene har vi jo alltid fri, men da vil vi som regel slappe av og gjøre familieaktiviteter. Jeg liker å legge opp dagen min selv og ikke måtte endre planer eller varte opp fordi jeg plutselig får besøk. Jeg elsker besøk, men på mine egne premisser. Så ego er jeg.

Men, med det utgangspunktet så har du egentlig satt en strek over alle besøk du selv ikke har invitert til? Altså at folk ikke skal/kan komme, med mindre du har spesifikt invitert?

Vi inviterer folk til bursdag og nyttårsfest. Så om det skulle vært standaren hadde vi hatt gjester 5 ganger i året
Nå har vi kaffegjester sikkert 5 ganger i mnd.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:04   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men, med det utgangspunktet så har du egentlig satt en strek over alle besøk du selv ikke har invitert til? Altså at folk ikke skal/kan komme, med mindre du har spesifikt invitert?

Vi inviterer folk til bursdag og nyttårsfest. Så om det skulle vært standaren hadde vi hatt gjester 5 ganger i året
Nå har vi kaffegjester sikkert 5 ganger i mnd.

Jeg har gjester mye oftere enn det, på mine premisser ja. Kanskje hver tredje helg eller noe sånt, og 1-2 ganger i måneden på kveldstid på hverdager. Ofte mer. I tillegg til at jeg drar ut på besøk. Så jeg bekymrer meg ikke akkurat for å ha for lite besøk/kontakt med venner, det skorter heldigvis ikke på dét. Jeg foretrekker å invitere til besøk ja. Noe jeg som sagt gjør temmelig ofte.

Gammel 12-09-10, 09:08   #73
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har gjester mye oftere enn det, på mine premisser ja. Kanskje hver tredje helg eller noe sånt, og 1-2 ganger i måneden på kveldstid på hverdager. Ofte mer. I tillegg til at jeg drar ut på besøk. Så jeg bekymrer meg ikke akkurat for å ha for lite besøk/kontakt med venner, det skorter heldigvis ikke på dét. Jeg foretrekker å invitere til besøk ja. Noe jeg som sagt gjør temmelig ofte.

Så forskjellig kan det fungere
Her er det ikke kotyme for å invitere når det ikke er noen annledning.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:15   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er det her, det er helt vanlig at vi inviterer på middager og film og sånt. Jeg har jo denne grøsserklubben sammen med noen medlemmer her inne, og vi møtes minst 1 gang i måneden hos hverandre. Nå på lørdag er det min tur igjen.

Gammel 12-09-10, 09:16   #75
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Men er det virkelig så vanskelig å si : "Hei, så¨koselig at dere kommer, men dessverre så passer det ikke akkurat nå, kan vi ta det en annen gang?" Jeg vil tro alle som står på døra uanmeldt skjønner det? Jeg skjønner alt det der med en hektisk hverdag og at man trenger tid for seg selv, men det er da vel bare å si i fra?
Jeg klarer faktisk ikke helt å se stresset i å sette seg ned og skravle en times tid dersom noen kommer på besøk. Når jeg drar på uanmeldt besøk så har jeg ingen forventninger om å få noe servert, da drar jeg for å si hei og skravle litt.

Jeg syns nesten det er mer strevsomt med besøk som er planlagt for da føler jeg at jeg må servere noe.

Gammel 12-09-10, 09:18   #76
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer helt an på personen. Til foreldrene mine og svigers drar vi ofte uanmeldt. Jeg har en tante som selv sier at hun synes uanmeldt besøk er så koselig - hun synes det er bedre, i og med at gjestene da ikke forventer noen ting. Helt motsatt av meg, med andre ord. Jeg synes det er absolutt best da huset ser ok ut, vi har noe å servere, og at folk ikke kommer hit akkurat midt i middagen eller under legging av barn.

I de aller fleste tilfeller sender vi sms eller ringer i god tid, unntaket er altså de vi vet liker uanmeldte besøk.

Sist redigert av Bokormen : 12-09-10 kl 09:25.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:20   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg synes det er absolutt best da huset ser ok ut, vi har noe og servere, og at folk ikke kommer hit akkurat midt i middagen eller under legging av barn.

Samme her.

Gammel 12-09-10, 09:28   #78
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Men hvorfor er det så viktig å ha noe å servere?

Å få besøk midt under middagen eller legging syns ikke jeg heller passer, men da lar jeg enten vær å åpne eller jeg sier at det ikke passer.

Gammel 12-09-10, 09:39   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Viktig og viktig. Jeg er bare laget sånn at jeg "må" ha noe å by på når jeg får besøk, ellers får jeg helt spader. Men jeg har jo som regel et eller annet, så det går stort sett greit. Og jeg tror ikke besøket krever noe som helst om de plutselig står på døra heller, det skulle jo bare mangle når de kommer uten å si fra. Jeg sier da at det er koselig at de kommer, men jeg har desverre ikke så mye å by på/huset flyter.

Gammel 12-09-10, 09:40   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det som er så vanskelig med å forstå ved at man fritt ønsker å disponere sin egen tid? Det ser jo ut som om det ikke er "lov" til å si at det ikke passer, ergo har man ikke noe annet valg enn å slippe folk inn når de kommer uanmeldt.

Så klart man kan si fra at det ikke passer. Jeg sier bare at jeg synes det er trist at så mange ikke liker dette. Kjempetrist. Det må jeg få lov til å synes. Jeg er jo klar over at samfunnets normer defineres av alle som sanfunnet utgjør, men det er likevel ikke et sånt samfunn jeg ønsker, dersom jeg fikk velge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.