Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 21:16   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, litt sånn.
Men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg synes det er en god ting (vi har mange, gode nære venner, som vi har mye og god kontakte med og mange koselige sosiale opplevelser nettopp fordi vi bare dropper innom, det blir så uformelt på den måten og kommer som et tillegg til planlagte sosiale ting, som for tiden stort sett er barnebursdager )
eller om det er en dum ting, fordi det unektelig ødelegger hele dagen og alt jeg hadde planlagt når vi får den type besøk (hvilket skjer OFTE) og jeg regner jo ikke med at det er noe annerledes for de vi stikker innom.

Det er jo ikke et alternativ å ringe og høre om det passer heller. For ingen ville ha vært ærlige uansett, tror jeg.

Og så de evinnelige spørsmålsrundene om "Vil du ha kaffe? Vil du ha kake?"

Hvor det så er obligatoriske med litt nekting fra gjesten og litt nøding fra vertinna før kaffe og kaffebrød uunngåelig havner på bordet uansett, fordi man ha noe og sette fram til gjestene og fordi gjesten smake.

Akkurat den tradisjonen har jeg klart og frigjøre meg fra. Sier gjesten mine nei takk så tar jeg de på ordet. Noe som har fått mora mi til å ville falle gjennom gulvet i skam opptil flere ganger.

Men nå var jeg visst ganske utenom tema...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:28   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Det er jo ikke et alternativ å ringe og høre om det passer heller. For ingen ville ha vært ærlige uansett, tror jeg.

Og så de evinnelige spørsmålsrundene om "Vil du ha kaffe? Vil du ha kake?"

Hvor det så er obligatoriske med litt nekting fra gjesten og litt nøding fra vertinna før kaffe og kaffebrød uunngåelig havner på bordet uansett, fordi man ha noe og sette fram til gjestene og fordi gjesten smake.

Akkurat den tradisjonen har jeg klart og frigjøre meg fra. Sier gjesten mine nei takk så tar jeg de på ordet. Noe som har fått mora mi til å ville falle gjennom gulvet i skam opptil flere ganger.

Men nå var jeg visst ganske utenom tema...

Mulig jeg har flyttet til der du har bodd
Veeeeeldig kjent dette altså.
Men her her det ikke noe press, har jeg sjokoladekake får du det, har jeg Mariekjeks får du det, sier du at du vil ha vann, får du det.
Morsomste var da jeg var tom for alt og det ramlet inn en nabo sent på kvelden. Han fikk popkorn og øl
Men kaffe og sukkerbit holder lenge.
Men svigermor er av den gamle skolen og der er det treretters før du får snudd deg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:35   #3
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Vil gjerne ha besøk da, men helst vite det en halvtime før. Vi får stadig vekk halvveis uanmeldte besøk fra svigers, det er stort sett ok. Men noen ganger passer det egentlig ikke, men jeg får meg ikke til å si at det ikke passer (de kommer gjerne innom mens de venter på neste ferje hjem til der de bor feks). Stort sett blir de sjelden lenge, og krever ikke staselig oppvartning. Men skulle gjerne visst det i god tid når de kommer rundt middagstider. De er helt fornøyd med ymse-middag med litt fiskekaker, litt kylling og litt fiskepinner med poteter og gulrøtter til middag da men det blir jo litt merkelig å servere en sånn blandings fordi vi egentlig ikke hadde nok av noe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.