Sv: Myers-Briggs - the thinking man’s horoscope?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Men begrepsaparatet er jo basert på tull! Man blir forledet til å tro at det er slik, og jeg tror det er langt vanskeligere å komme ut av en boks etter at man har blitt plassert der, selv om *alle vet* at det ikke stemmer helt.
Nei? Det at noen mennesker er følsomme, andre er handlekraftige og andre igjen er kreative er jo ikke tull? (Det er derimot tull at man er slik på grunn av at stjernene sto i en bestemt posisjon da man ble født.)
Begrepsapperatet er noe annet enn årsaksbegrunnelse. Feks så er det viktig å ha et korrekt begrepsapperat i forhold til pedofili for å kunne diskutere det, men man kommer jo ikke nødvendigvis en tøddel nærmere årsaken til at noen blir pedofile. (Muligens et dårlig eksempel)
Opprinnelig lagt inn av glitterchick
Jeg hadde forresten blitt like sur om noen prøvde å putte meg i krepseboksen på privaten også.
Jo, men det er egentlig ikke poenget. Poenget er at de fleste mennesker kan kategorisers til en viss grad, og at enkelte egenskaper henger sammen med andre egenskaper.