Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke
SF: det er jo ikke ulogisk å tro at det er lettere å holde seg til en, kremt, diett som tillater deg å være mett fremfor en som krever at du er sulten. Men så vidt jeg vet, finnes det ikke data som tyder på at store populasjoner holder vekten bedre etter slanking over tid (> 5 år) på lavkarbodietter enn andre. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, det er et par år siden jeg var oppdatert på denne fronten.
Det er klart, å endre livsstil er jo effektivt, hvis man klarer det. Hvis jeg skal bringe eksempel på meg selv, så ser jeg at det største problemet etter å ha kjørt lavkarbo over tid, er at man helt omstiller seg på å være forsiktig med fett - det er jo ikke farlig. Og det er ganske lett å holde seg unna brød og pasta. Problemet er all annen karbo, over tid. Og hvis man fremdeles snokspiser sjokolade og boller, så ER det plutselig ikke fritt frem for fett lenger - hele fett-er-fint-teorien baserer seg jo på at man nærmest er i såkalt ketose, eller i hvert fall ikke har store blodsukkersvingninger?
:BTDT, GTTS:
|