Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 11:09   #81
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Ja, jeg argumenterer ikke mot at det er effektivt når man HAR fått til en livsstilsendring, altså, ei heller at ingen klarer det. Men det er skuffende få, uansett metode. Vi har jo hatt den diskusjonen noen ganger i forbindelse med vektoperasjonstrådene? At man går ned 40 kg, flere ganger, men uansett hvor motivert man er, så klarer man ikke å holde det. Helt til man mister motet.

Jeg opplever det i hvert fall selv på kroppen, selv om jeg snakker om 4 og ikke 40 kg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:29   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det å greie å legge om livsstilen er hele nøkkelen, ja. Det er derfor det er så viktig å finne noe som faktisk passer for den enkelte sånn at det ikke føles som et offer. Å gå resten av livet på ren viljestyrke i sterk grad blir gjerne et problem.

Jeg mener ikke at man aldri skal måtte vise disiplin - det må man absolutt. Men man må ha trivsel sånn stort sett.

Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:49   #83
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo lagt om kosten til lillegutt fullstendig til spesialdiett, og min egen kost til lavkarbo. Det var i utgangspunktet for å slippe å lage to helt ulike middager siden lillegutts kost til forveksling ligner lavkarbo, men effekten for min del var et ganske drastisk vekttap, så det er åpenbart noe med lavkarbo som passer min kropp og psyke. Og siden det oppe i hodet mitt IKKE handler om slanking men om "slik er det vi lever", så er det lett å følge.
Av og til spiser jeg potetgull og dip, eller burger og chips, eller rågod pizza, eller smågodt. AKKURAT som jeg gjorde da jeg ikke spiste lavkarbo.
Og AKKURAT som da jeg ikke spiste lavkarbo - det er ikke noe sunt, nå heller. Det er faktisk aldri sunt. (lillegutt KAN forøvrig ikke få disse frihetene fordi han reagerer så veldig sterkt på enkelte matvaner. Cøliakiker, melkeallergiker, og reagerer veldig på potet, sukker, etc. Så der er jeg strikt!)

Men siden lavkarbo er en livsstil for meg, og ikke en kur eller noe tidsbegrenset, så klarer jeg å tenke at jaja... da spiste jeg noe usunt idag. Sånn var det. Værsågod neste, liksom. Akkurat som jeg gjorde før lavkarbo...
Og derfor er det noe jeg kan trives med.
Og det er vel akkurat det smilefjes er inne på - dette med trivsel uansett.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:55   #84
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er flott når det funker. De aller, aller fleste som lever sunt og holder vekten, bruker for øvrig ikke lavkarbo, men måtehold og sunn fornuft. Det er også greit å ha i mente.

- No. 4 -
Gammel 21-10-10, 11:57   #85
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, det er flott når det funker. De aller, aller fleste som lever sunt og holder vekten, bruker for øvrig ikke lavkarbo, men måtehold og sunn fornuft. Det er også greit å ha i mente.

Ikke sant - det blir litt sånn så lenge man klarer å gjøre noe gjennomført, så funker det. For meg er det helt åpenbart at lavkarbo har noe å si, men jeg holdt jo vekta da jeg spiste "normalt" også. Bare at grunnvekta var 20-30kg høyere.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:59   #86
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er vel det denne måten å spise på gjør for meg. Den holde blodsukkeret såpass i vater at jeg uten en evig kraftanstrengelse kan bedrive måtehold og sunn fornuft.

Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:23   #87
Erasmus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kari sier det alle vet, men ingen feite liker å høre. Jeg synes det er flott at det finnes noen som drar de overvektige opp av stolen og fillerister dem litt. Det er kanskje ubevisst fra Karis side, men jeg overbevist om at alle som disser henne i denne tråden forbrenner noen kalorier der de hamrer over tastaturet i vrede.

Takke henne, burde dere!

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:26   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Dere, hvem da? Er alle som synes KJ er et brødhøl hjelpeløse og eh, var det feite det het?

Snakk for deg selv.

- No. 4 -
Gammel 21-10-10, 12:41   #89
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nice, Erasmus.

Jeg går på Candys diett. Ikke noe pasta, potet, ris og brød, men koser litt for ofte meg med sjokolade eller hjemmelaget pizza-dietten. Virker ikke det?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:45   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jojo, hvis du ikke skal gå ned. Det gjør underverker for kozen.

- No. 4 -
Gammel 21-10-10, 12:59   #91
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Kari sier det alle vet, men ingen feite liker å høre. Jeg synes det er flott at det finnes noen som drar de overvektige opp av stolen og fillerister dem litt. Det er kanskje ubevisst fra Karis side, men jeg overbevist om at alle som disser henne i denne tråden forbrenner noen kalorier der de hamrer over tastaturet i vrede.

Takke henne, burde dere!

Erasmus var det nicket jeg ikke kom på forrige dagen da jeg skulle si eksempel på en av de få jeg med god samvittighet omtaler med personkarakteristikker.

Forbanna dust.

Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:10   #92
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Erasmus var det nicket jeg ikke kom på forrige dagen da jeg skulle si eksempel på en av de få jeg med god samvittighet omtaler med personkarakteristikker.

Forbanna dust.

Jeg kjenner at jeg blir sjempeinspirert til å få den såkalt feite rumpa opp av stolen når jeg leser den slags! Fortsetter Erasmus, KJ og regjeringen på det viset så kommer vi snart til å ha en undervektig befolkning! :bekymret:

Gammel 21-10-10, 14:01   #93
Erasmus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Forbanna dust.

Du er rett og slett fantastisk, smilefjes!

Jeg vet ikke om noen som lettere biter på åpenbare provokasjoner eller som snerrer mer i alle retninger, enn det du gjør. Hvis du har like stor selvinnsikt som jeg tror du har, har nicket ditt en ironisk bunn.

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:23   #94
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Du er rett og slett fantastisk, smilefjes!

Jeg vet ikke om noen som lettere biter på åpenbare provokasjoner eller som snerrer mer i alle retninger, enn det du gjør. Hvis du har like stor selvinnsikt som jeg tror du har, har nicket ditt en ironisk bunn.

Ja, du kan jo bare lure.

Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:11   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg selv trodde også jeg alltid ville fikse lavkarbo for et års tid siden. For et halvt år siden trodde jeg fremdeles at jeg gikk på lavkarbo. I realiteten gikk jeg på ikke-redd-for-fett-dropper-pasta-men-spiser-altfor-mye-sjoko-og-koser-meg-glugg-i-hjel-med-vin-dietten. Den er veldig hyggelig, men ikke særlig effektiv. :+5kg:

Hilsen +3kg og lavkarbo bortsett fra godis og vin.

Gammel 22-10-10, 00:12   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Du løper fremdeles, Poly.

- No. 4 -
Gammel 22-10-10, 00:16   #97
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke nok.

Gammel 22-10-10, 09:07   #98
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hilsen +3kg og lavkarbo bortsett fra godis og vin.

Det begynner å ane meg hvor skepsisen mot lavkarbo egentlig kommer fra her nå.

For å presisere så er altså opplegget med romersk fråtsing ikke det helt samme.

Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:41   #99
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

For å presisere så er altså opplegget med romersk fråtsing ikke det helt samme.

Virker for meg.

Gammel 22-10-10, 09:45   #100
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Virker for meg.

Det er fordi du er helt annerledes og delvis romvesen, Mauser. En som lemper fem tonn stein og tre tonn subbus i full fart før snøen kommer fordi han skal få brukt opp noe stein er ikke helt menneske.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.