Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Tredjeklassingen her hadde heller ingen problemet med det regnestykket. Det må være veldig tungvint å jobbe i butikk og være SÅ dårlig i hoderegning.
Neida, man bruker sjelden hoderegning i butikk. Kassen tar seg jo av det meste, og kalkulator fikser resten. Av og til må man jo regne litt prosenter og sånt, men som Maverick sier:
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Jeg har forresten jobbet en del bak kasse selv, og selv om jeg er normalt god i hoderegning stoppet det en del ganger hvis dagen hadde vært lang, køen var lang eller... tja, hva som helst. Hadde kalkulator i bakhånd, og selvfølgelig er det også en del kunder som kommer med drittale kommentarer om "klarte du ikke det i hodet engang?". Doomed if you do, doomed if you don't.
Jeg blir også veldig fort stressa og når noen står og ser på meg og venter på et svar, spesielt innenfor regning, får jeg omtrent blackout. Så jeg er en av disse Dumme Nekene som "ikke kan regne", men jeg har da klart meg som en flott ansatt i butikk i 5 år, med de beste referanser og en kundekrets som bare skrøt og snakket varmt om meg og den jobben jeg gjorde. 
Jeg hadde selvsagt aldri opptrådt slik som kvitrejenta i HI, det er jo helt hinsides.