Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 21:58   #81
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

"Nei, men jeg har ei skikkelig macho lesbe til nabo, tror du det holder med henne? Eller er det noe penisrelatert?"

Mja... hvis jeg kunne sendt henne til Telenor for å rydde opp.

Jeg er forresten kunde hos dem ennå, og jeg kan, til tross for deres mistanker om det motsatte, sette opp et trådløst nettverk selv. Til tross for at jeg er dame, lita og blond.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 22:00   #82
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tredjeklassingen her hadde heller ingen problemet med det regnestykket. Det må være veldig tungvint å jobbe i butikk og være SÅ dårlig i hoderegning.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 22:05   #83
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Bare tyggisslafsningen er ufyselig synes jeg. Hva med en liten frisk eller andre små pastiller som ikke påvirker uttale?

Gammel 07-11-10, 22:20   #84
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Der jeg jobbet fikk vi ikke tygge tyggis. Helt greit. Kan heller ikke gjøre det i barnehagen. Skulle vel ta seg ut.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 22:25   #85
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte bok på salg her om dagen til 25 kr. Den gikk inn på kassa til 59,50, og damen prøvde 3 ganger før hun klarte å slå av riktig sum for å ende opp på 25.

Gammel 07-11-10, 22:30   #86
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ganske god i matte, har noen vekttall. Men hoderegning når jeg er stressa, det får jeg bare ikke til.

Gammel 07-11-10, 22:56   #87
Penelope
Superaktiv

Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Vi kjøpte oppblåsbart liggeunderlag merket med stor plakat - INDOOR and OUTDOOR - altså til både innendørs og utendørs bruk. Fikk vite at den kunne blåses opp med vanlig fotpumpe. Vel hjemme viste det seg at munnstykket ikke var i nærheten av å passe. Tilbake til butikken for å undersøke byttemuligheter eller for å kjøpe pumpe.
Fikk da vite at det ikke fantes annet enn elektriske pumper til den luftmadrassen. Hvorpå jeg lurte på hvordan en skulle få blåst opp luftmadrassen på telttur? - og at det var litt rart at de reklamerte med at madrassen var til innendørs og utendørs bruk...

Damen presterte å spørre meg - kunden - om jeg hadde stått opp med det gale benet først. Damen var butikksjef.
INGEN (!) - har noensinne sagt noe lignende til meg.
Jeg handler aldri der igjen.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 23:10   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten jobbet en del bak kasse selv, og selv om jeg er normalt god i hoderegning stoppet det en del ganger hvis dagen hadde vært lang, køen var lang eller... tja, hva som helst. Hadde kalkulator i bakhånd, og selvfølgelig er det også en del kunder som kommer med drittale kommentarer om "klarte du ikke det i hodet engang?". Doomed if you do, doomed if you don't.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 23:18   #89
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

I de tilfeller hvor tyven var over åtti år ringte vi gjerne nærmeste foresatte.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 23:33   #90
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit at man kan få fullstendig stopp i mattehjernen sin, og ikke klare å regne ut saker og ting på stående fot, men å si at kunden dermed ikke får ta ut penger syns jeg er litt festlig. Penn og papir er enda ikke utryddet, så vidt meg bekjent.

Gammel 07-11-10, 23:34   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tredjeklassingen her hadde heller ingen problemet med det regnestykket. Det må være veldig tungvint å jobbe i butikk og være SÅ dårlig i hoderegning.

Neida, man bruker sjelden hoderegning i butikk. Kassen tar seg jo av det meste, og kalkulator fikser resten. Av og til må man jo regne litt prosenter og sånt, men som Maverick sier:

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har forresten jobbet en del bak kasse selv, og selv om jeg er normalt god i hoderegning stoppet det en del ganger hvis dagen hadde vært lang, køen var lang eller... tja, hva som helst. Hadde kalkulator i bakhånd, og selvfølgelig er det også en del kunder som kommer med drittale kommentarer om "klarte du ikke det i hodet engang?". Doomed if you do, doomed if you don't.

Jeg blir også veldig fort stressa og når noen står og ser på meg og venter på et svar, spesielt innenfor regning, får jeg omtrent blackout. Så jeg er en av disse Dumme Nekene som "ikke kan regne", men jeg har da klart meg som en flott ansatt i butikk i 5 år, med de beste referanser og en kundekrets som bare skrøt og snakket varmt om meg og den jobben jeg gjorde.

Jeg hadde selvsagt aldri opptrådt slik som kvitrejenta i HI, det er jo helt hinsides.

Gammel 08-11-10, 00:33   #92
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Mens vi snakker om godt voksne butikkmegger kan jeg jo dele følgende scenario med dere:

Bussjåfør-Autofil er på jobb lille julaften som for anledningen er på en søndag. Sten & Strøm Amanda har søndagsåpent i desember, jeg har 25 minutter pause etter å ha endt ruten der, og har et par julegaver igjen å kjøpe. Tasser mot Christiania glasmagasin med uniformen på og pengeveska over skulderen. Liten tvil om at jeg er på jobb, altså.
Kikker kjapt gjennom butikken, rasker med meg tre esker fancy lysestaker og stiller meg i kø. Damen foran meg får pakket inn en gave og Gammel Megge Bak Disken prater mens hun pakker inn. Forteller hvor pyton det er å være på jobb en søndag, og at det er ekstra ille at det i tillegg er lille julaften. At folk bør få handlet det de trenger i den vanlige åpningstiden. At før i verden stengte butikkene klokken 17, det var utenkelig med søndagsåpent, og folk fikk kjøpt det de skulle ha likevel. Und so weiter. Damen foran meg svarer ikke, men snur seg mot meg og himler med øynene og rister på hodet. Tar posen sin og går uten ett ord.
Det blir bussjåførens tur. "Som du sikkert ser er jeg også på jobb i dag", sier bussjåføren. "Og vet du hva? Det er jeg samme hva dagen heter og hva klokken er. Jul, påske, tidlig morgen og sen kveld, og gjerne om natten også innimellom. Det er sykepleierne og de andre ansatte på sykehus og sykehjem også forresten, for å nevne noen. Jeg tror du bør kikke deg om etter en annen jobb. Lysestakene jeg skulle kjøpe skal jeg sette på plass igjen så jeg slipper å plage deg på en søndag." Det ble stille i fjøset.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 00:53   #93
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Kvitrejente: ja, for jeg finner ikke kalkulatoren. Så da vet jeg ikke hvor mye penger jeg skal trekke på kortet ditt
m^2: 125,50, kanskje?
Kvitrejente: ja, nei, jeg må ha kalkulator for å være sikker
m^2: det ER 125,50 altså.
Kvitrejente: ja, det er ikke det at jeg ikke stoler på deg, altså. *slafs, slafs, tomt blikk* Men når jeg ikke er sikker på at det stemmer kan du ikke få pengene.
m^2: kan du ikke bare regne i hodet da?
Kvitrejente: nei, det blir for vanskelig

Jeg vil tro tyggegummien er rent selvforsvar; som når andre dykker eller flyr må hun ha konstant trykkutjevning for å hindre hodet i å implodere.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 08-11-10 kl 01:04.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 07:43   #94
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg blir også rimelig sjokkert over servicenivået rundt i butikker, det ser ut til at de store kjedene skifter ut sine "dyre" ansatte som innehar kompetanse og er serviceminded med unge billige studenter som egentlig ønsker alle kunder dit peppern gror.
Jeg ser tendensene over alt her jeg bor, irriterende.

Det der er veldig sant.
Skal ikke nevne navn på kjeden, men her skjedde nettopp det, de fast ansatte måtte gå og deltidene ble igjen, for de kan jo sjongleres opp og ned i timer som det passer bedriften.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 08:32   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Neida, man bruker sjelden hoderegning i butikk. Kassen tar seg jo av det meste, og kalkulator fikser resten. Av og til må man jo regne litt prosenter og sånt, men som Maverick sier:

Jeg blir også veldig fort stressa og når noen står og ser på meg og venter på et svar, spesielt innenfor regning, får jeg omtrent blackout. Så jeg er en av disse Dumme Nekene som "ikke kan regne", men jeg har da klart meg som en flott ansatt i butikk i 5 år, med de beste referanser og en kundekrets som bare skrøt og snakket varmt om meg og den jobben jeg gjorde.

Jeg hadde selvsagt aldri opptrådt slik som kvitrejenta i HI, det er jo helt hinsides.

Nuh. Jeg blir ikke, eller ble ikke, veldig fort stresset. Derimot kan selv det lugneste mattegeni få blacout.

(At hun ikke husket kalkulator på mobilen er pinlig, seff.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 08:37   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at man ikke BRUKER hoderegning mye i butikk. Jeg mener likevel det må være praktisk å kunne legge sammen 75+50 eller vite at 50% er halvparten (det siste var det nemlig en butikkansatt som spurte meg om en gang).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 09:06   #97
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og hva har skjedd med penn og papir liksom?!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 09:08   #98
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvorfor var det et problem for henne å belaste kontoen din med det beløpet du selv ba om? Kassa forteller henne jo hvor mye vekslepenger du skal ha igjen!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 09:11   #99
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og hvorfor var det et problem for henne å belaste kontoen din med det beløpet du selv ba om? Kassa forteller henne jo hvor mye vekslepenger du skal ha igjen!

Hvis hun skal ha ut 50,- kroner utenom så må ekspeditøren slå inn handlebeløpet + 50,- kroner i ett, så da må hun regne det ut. Sier kunden derimot at hun vil ha igjen på feks. 500,- kroner regner kassen det automatisk. Men herregud for en behandling, det er jo helt håpløst.

m^2; du skulle jo sagt 100,- kroner da heller, det burde hun vel klare.

Gammel 08-11-10, 09:13   #100
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hun risikerer jo da ingenting ved å tro på m^2 og slå inn 125,50, for hvis det er feil vil kassen gi riktig mellomlegg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ostehøvel

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.