|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)
Mja... hvis jeg kunne sendt henne til Telenor for å rydde opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Bare tyggisslafsningen er ufyselig synes jeg. Hva med en liten frisk eller andre små pastiller som ikke påvirker uttale?
![]() |
#84 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Der jeg jobbet fikk vi ikke tygge tyggis. Helt greit. Kan heller ikke gjøre det i barnehagen. Skulle vel ta seg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Jeg kjøpte bok på salg her om dagen til 25 kr. Den gikk inn på kassa til 59,50, og damen prøvde 3 ganger før hun klarte å slå av riktig sum for å ende opp på 25.
![]() |
#86 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Jeg er ganske god i matte, har noen vekttall. Men hoderegning når jeg er stressa, det får jeg bare ikke til.
![]() |
#87 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Vi kjøpte oppblåsbart liggeunderlag merket med stor plakat - INDOOR and OUTDOOR - altså til både innendørs og utendørs bruk. Fikk vite at den kunne blåses opp med vanlig fotpumpe. Vel hjemme viste det seg at munnstykket ikke var i nærheten av å passe. Tilbake til butikken for å undersøke byttemuligheter eller for å kjøpe pumpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Jeg har forresten jobbet en del bak kasse selv, og selv om jeg er normalt god i hoderegning stoppet det en del ganger hvis dagen hadde vært lang, køen var lang eller... tja, hva som helst. Hadde kalkulator i bakhånd, og selvfølgelig er det også en del kunder som kommer med drittale kommentarer om "klarte du ikke det i hodet engang?". Doomed if you do, doomed if you don't. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Det er greit at man kan få fullstendig stopp i mattehjernen sin, og ikke klare å regne ut saker og ting på stående fot, men å si at kunden dermed ikke får ta ut penger syns jeg er litt festlig. Penn og papir er enda ikke utryddet, så vidt meg bekjent.
![]() |
#91 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Neida, man bruker sjelden hoderegning i butikk. Kassen tar seg jo av det meste, og kalkulator fikser resten. Av og til må man jo regne litt prosenter og sånt, men som Maverick sier:
Jeg blir også veldig fort stressa og når noen står og ser på meg og venter på et svar, spesielt innenfor regning, får jeg omtrent blackout. Så jeg er en av disse Dumme Nekene som "ikke kan regne", men jeg har da klart meg som en flott ansatt i butikk i 5 år, med de beste referanser og en kundekrets som bare skrøt og snakket varmt om meg og den jobben jeg gjorde.
![]() |
#92 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Mens vi snakker om godt voksne butikkmegger kan jeg jo dele følgende scenario med dere: |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Jeg vil tro tyggegummien er rent selvforsvar; som når andre dykker eller flyr må hun ha konstant trykkutjevning for å hindre hodet i å implodere.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 08-11-10 kl 01:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det der er veldig sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Jeg vet at man ikke BRUKER hoderegning mye i butikk. Jeg mener likevel det må være praktisk å kunne legge sammen 75+50 eller vite at 50% er halvparten (det siste var det nemlig en butikkansatt som spurte meg om en gang). |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
kamerat
|
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Og hvorfor var det et problem for henne å belaste kontoen din med det beløpet du selv ba om? Kassa forteller henne jo hvor mye vekslepenger du skal ha igjen!
![]() |
#99 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hvis hun skal ha ut 50,- kroner utenom så må ekspeditøren slå inn handlebeløpet + 50,- kroner i ett, så da må hun regne det ut. Sier kunden derimot at hun vil ha igjen på feks. 500,- kroner regner kassen det automatisk. Men herregud for en behandling, det er jo helt håpløst.
![]() |
#100 |
Bare sær
![]() Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)Men hun risikerer jo da ingenting ved å tro på m^2 og slå inn 125,50, for hvis det er feil vil kassen gi riktig mellomlegg.
![]() |
Emneord |
ostehøvel |
|
|