|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Sperret
|
Sv: Einar GeliusJeg synes ikke dette handler om hvordan Gelius er som person eller hvem man er "fan av" og ikke. Etter å ha sett flere sider av saken ser jeg jo at flere episoder har vært langt over grensa for hva som går an (da tenker jeg spesielt på hendelsen med vakttelefonen og begravelsene). Det er snakk om flere hendelser over en periode, og han har fått tilbakemelding på at dette ikke aksepteres, uten å ta det med seg videre. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Einar GeliusJeg er hverken spesielt glad i kirken generelt, eller Kvarme spesielt, men akkurat i denne saken ser det nå ut til at de står på solid grunn i en evt. avskjedigelse av Gelius, i hvertfall om en skal tro hva en leser i dette brevet.
|
|
|
#103 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar Gelius
Det var virkelig ikke meningen å være vrang, det var ment som et kompliment. Virkelig! Du pleier å komme med begrunnede og gjennomtenkte meninger, så jeg ble bare litt overrasket over koblingen mellom holdningen til Kvarmes meninger og hans oppdrag som arbeidsgiver. Men det har jo andre kommentert langt mer inngående og bedre enn meg. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar GeliusJeg er veldig veldig enig med Hattifnatten i denne tråden. Vis meg en hvilken som helst annen arbeidstaker som hadde fått så mange advarsler og fortsatt sluppet unna med det.
|
|
|
#105 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
1.) NAV - De har fått beskjed og midler til å rydde opp. De ansvarlige tar ikke affære og NAV gjør fortsatt en slett jobb.
|
|
|
#106 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Akkurat. Si meg, er folk tjukke i hodet, eller?
Ja, Elin, veldig dårlige eksempler. Det er umulig å sparke en hel etat, og jeg personlig skjønner godt at NAV sliter i og med at nordmenn flest betrakter dem som sin personlige reservelommebok som man tyr til i alle tenkelige og utenkelige situasjoner i livet. En enkelt person i NAV kan selvfølgelig få sparken, (brudd på taushetsplikt, ikke møte på jobb osv) men etaten som sådan må vel bare forsøke å forbedre seg. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Off the map.
|
Det er jeg helt enig. For meg er det helt OK at kirka ordner opp i dette på egen hånd. Jeg føler ikke for å blande meg.
|
|
|
#108 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Nu vel "personlig reservelommebok" er vel å ta litt i. Jeg har selv krav på stønad til barnetilsyn ettersom jeg er aleneforsørger og jobber svært mye utenom vanlig arbeidstid. Jeg bruker 6000-7000 kroner på barnepass i måneden (inkl barnehageplass). Jeg søkte i beg. av august. Behandlingstid 2 måneder. Har ikke hørt et pip. Det er mer enn enn enkeltperson som bør bli borte i NAV. Det må omstruktureres totalt, MANGE hoder må rulle ,og hver enkelt ansatt bør forstå sine ansvar, sine plikter og ikke bare rettigheter. Tror jeg ringte 30 ganger i løpet av en uke mellom kl 8-14 "Kontoret er nå stengt. Bla, bla, bla, bla". Gjennomført uprofft i ALLE ledd.
|
|
|
#109 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, niesa mi ble konfirmert der i år, og de var bare 10-12 konfirmanter. Det er ganske mange menigheter her til lands som har større konfirmantkull enn det.
|
|
|
#110 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Nå er vel verken NAV eller Kongefamilien ordinære arbeidstakere, så ja; Veldig dårlige eksempler. Og NAV er vel under utredning på grunn av alt tullet, men det kan jo aldri i verden sammenlignes med dette.
|
|
|
#112 |
|
Fru Jacobsen
Re: Sv: Einar GeliusEnig med deg
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Einar GeliusJeg liker Gelius, selv om han heier på feil lag. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Einar GeliusDenne kronikken gir en veldig god beskrivelse av saken: |
|
|
|
|
|
#115 |
|
heimføing
|
Sv: Einar GeliusNå har han sagt opp, og påstår (selvsagt) at det er fordi han "presses" ut av konservative krefter. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Einar GeliusJeg synes det er trist at han har "sagt opp" selv om jeg har forståelse for at det skjer. Vi tilhører Vålerenga kirke og på gudstjenester med Gelius har jeg skjønt hva han snakker om og relatert kristen tro til livet tundt oss på en veldig god måte. Det kan jeg slett ikke si om alle andre prester jeg har overvært gudstjenester med. Så noen deler av jobben sin har han vært svært god til.
|
|
|
|
#117 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Einar GeliusJeg syns litt synd på ham nå. Såvidt jeg kan se skal man ikke ha en jobb om man ikke tenker å ta innover seg de regler som gjelder på arbeidsplassen, så det er rett at han finner seg noe annet å gjøre, men han fremstår ganske uheldig i media akkurat nå og det kan nok ikke være særlig ok for ham.
|
|
|
#120 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar GeliusJeg vil benytte sjansen til å avspore debatten litt og slå et slag for å legge ned statskirka i sin nåværende form. Separer stat og kirke og la de seile sin egen sjø, så får heller de som vil være med på sånt sponse kirka si sjøl gjennom kollekt og tiende (og ikke over skatteseddelen).
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|