Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Barne-tv før og nå

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-10, 16:58   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne-tv før og nå.....

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det var mye dårlig barne-tv dengang da også. Type: Dette er Per, Per bor i blokk med pappaen sin, Per har ingen venner her, pappaen til Per har kreft ... Og det var mange varianter av den der. Grusomt.

Vi er generasjonen som ble åndsmessig drept sakte, men sikkert, med pedagogikk.

Gammel 25-11-10, 17:02   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Gammel 25-11-10, 22:16   #3
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Barne-tv før og nå

Mye nostalgi ute og går her, men jeg lurer virkelig på om barnetv-skaperne nåtildags ville funnet på å lage en barneserie hvor en av hovedpersonene er en hjemløs gammel mann som bor i et søppelspann (gullars).

Forøvrig er barnetv en av grunnene til at jeg synes det er greit å ha en statskanal finansiert av noe annet enn ren reklame (stort sett). Barnetv på kommersielle kanaler har en lei tendens til å være halvtimes reklame for leketøy.

Nostalgi-link

Gammel 25-11-10, 23:16   #4
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Mye nostalgi ute og går her, men jeg lurer virkelig på om barnetv-skaperne nåtildags ville funnet på å lage en barneserie hvor en av hovedpersonene er en hjemløs gammel mann som bor i et søppelspann (gullars).

Tja, vet ikke om det har bedret seg noe særlig. Fantorangen er vel en krysning av ape og elefant. Hanna fra Tana en urbanisert Hemsedøl i drag som gjør narr av sameland. Høna Turid, lista er lang.

Kom an, gi oss tilbake Vibeke Sæther og skomaker Andersen!

Gammel 25-11-10, 23:19   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

ræl før og ræl nå.

Men tror at Sesam Stasjon hadde slått kraftig an hos min to-treåring.

Gammel 05-12-10, 08:04   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jaaa..

savner gullars jeg da.. min gutt elsker også dette når vi har sett det på you tube.. og jenta mi elsker både emil og lotta og rasmus på loffen og skomaker gata, så jeg tror nok fint at det er barnetv før i tiden som kunne fenget våre og.. vi skal ofte ha det til at barn i dag krever så mye lyd og farge og voldsomme greier, men det stemmer ikke i alle tilfeller.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.