|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Barne-tv før og nåHva får tommel opp, før eller nå? (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com)
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Barne-tv før og nå.....Pelle Parafin var jo dødskult, men alt det andre der er bare skit. Kvalitetsmessig er det tommel ned til alt sammen selv om noe av det sikkert har en viss nostagilsk verdi.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Barne-tv før og nå.....Det var mye dårlig barne-tv dengang da også. Type: Dette er Per, Per bor i blokk med pappaen sin, Per har ingen venner her, pappaen til Per har kreft ... Og det var mange varianter av den der. Grusomt.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Barne-tv før og nå.....Det er virkelig ikke alt gammelt som tåler å sees igjen. Og selv om vi voksne har stor gjensynsglede, så er det ikke sikkert at ungene ser poenget med å se på de treige greiene der.
![]() |
#5 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne-tv før og nåJeg synes NRK lager flotte barnetvprogram, men de hører til i hver sin tid. Skomakergata for eksempel, hadde jeg stor glede av da jeg var liten. Men ungene idag syns det er kjedelig. Barna i dag er mye mer visuelle og det speiles igjen i hva de liker å se på tv og hva som fenger.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Barne-tv før og nåLabbetuss |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Barne-tv før og nå.....
Dette synes jeg er så viktig og jeg prioriterer faktisk at tøtta mi ser på barnetv hver dag, men jeg innser jo selvfølgelig at det ikke blir på samme måte. Tv-tilbudet er så ufattelig mye større nå enn da vi var små. Det er nok mange som ikke prioriterer barnetv på NRK klokken seks, men heller ser på tv til andre tider og på andre kanaler og da mister ungene litt av den type fellesskapsfølelse.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barne-tv før og nå.....
![]() |
#10 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne-tv før og nåMye nostalgi ute og går her, men jeg lurer virkelig på om barnetv-skaperne nåtildags ville funnet på å lage en barneserie hvor en av hovedpersonene er en hjemløs gammel mann som bor i et søppelspann (gullars).
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåGullars
![]() |
#12 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Barne-tv før og nåEller den svenske Fem myror er fler enn fyra elefanter
![]() |
#13 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne-tv før og nå
Tja, vet ikke om det har bedret seg noe særlig. Fantorangen er vel en krysning av ape og elefant. Hanna fra Tana en urbanisert Hemsedøl i drag som gjør narr av sameland. Høna Turid, lista er lang.
![]() |
#15 |
|
Åh, jeg HATET Redda Joppe. Jeg skjønte ikke at den guttungen kunne være så DUM som mistet den j*** bamsen dag etter dag. Det måtte da gå ann å passe på tingene sine?
![]() |
![]() |
#17 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåJeg skulle virkelig, virkelig ønske vi hadde barneprogram like bra som "Ugler i Mosen" og "Dyrevenn" da jeg var liten. For ikke å snakke om "Jul i Blåfjell"! Den ville fenget langt mere enn en gammelmodig skomaker med en tøffel som snurret øst-tyske propagandafilmer
![]() |
![]() |
#18 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#19 |
Tøff
|
Ja, ikke sant? Sabla teite guttunge. Jeg fikk ikke lov å se det etterhvert for jeg kjeftet sånn på tven.
![]() |
|
|