Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Positivt eller negativt at en ungdom ønsker å vente med å ta lappen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 17:14   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positivt eller negativt at en ungdom ønsker å vente med å ta lappen?

Jeg er fra bygda, der er man handikappet hvis man ikke kan kjøre bil. Så jeg tok ekstra studielån når jeg gikk på vgs, for å ta førerkortet. Hatt egen bil siden jeg var nitten.

Sønnen min er fra samme sted, han tok traktorlappen da han var seksten, og kjørte opp til bil på attenårsdagen. Da hadde han hatt bil et halvt år, som han hadde mekket på sammen med faren.

Men jeg ser at barna til mine byvenner ikke nødvendigvis kjører opp når de er atten. De bor her kollektivtilbudet er bra, og trenger det ikke på samme måte som bygdeungdommen.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Så kom plutselig tiden for sommerjobber og drømmejobbene krevde førerkort.

Dette tenkte jeg også på. Der jeg jobbet før er det vanlig med unge sommervikarer, og sjefen min sa han så en endring fra tidligere - før hadde alle som søkte jobb lappen, men de siste årene måtte de presisere i utlysningen at førerkort er nødvendig for jobben.

Så jeg ville nevnt for han at det kan være lurt av jobbmessige hensyn å ha førerkort, Divine. Og det gjelder ikke bare sjåførjobber, altså. Det fins andre typer jobber der man må ut på oppdrag for firmaet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.