Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 20:21   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Klyper deg i baken! Er dette også vanlig, altså? Jøje. Hadde noen funnet det for godt å klype meg i baken på jobb (eller ellers) hadde jeg vært svært lite vennlig. Men jeg begynner jo å innse at det tydeligvis er endel sære greier som jeg ikke ante var vanlig.

Det kommer vel an på hvilken type jobb du har. En del ting som man vanligvis ikke kunne forestille seg å finne seg i, skjer daglig i enkelte yrker. Selv har jeg opplevd å bli spyttet i ansiktet. Det er ikke dagligdags, ikke blir jeg kalt bitch heller, men det hjelper veldig lite å gjøre noe med det. Vedkommende som bedriver sånne ting har nesten alltid et stort problem selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:33   #2
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det kommer vel an på hvilken type jobb du har. En del ting som man vanligvis ikke kunne forestille seg å finne seg i, skjer daglig i enkelte yrker. Selv har jeg opplevd å bli spyttet i ansiktet. Det er ikke dagligdags, ikke blir jeg kalt bitch heller, men det hjelper veldig lite å gjøre noe med det. Vedkommende som bedriver sånne ting har nesten alltid et stort problem selv.

Ja, jeg er ikke overrasket dersom det gjelder en slik type jobb. Mitt yrke innebærer også risiko for den slags, noe som selvsagt er mye mer voldsomt enn å bli kløpet i baken - men nettopp fordi det gjelder mennesker i svært spesielle situasjoner og med svært spesielle problemer, synes jeg det blir noe annet. Jeg så for meg at det var mer eller mindre "vanlige mennesker" som bedrev rumpeklypingen, men det er mulig jeg tolket feil. Jeg håper virkelig det.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:36   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlige elever spytter meg i hvert fall ikke i ansiktet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:39   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. I likhet med Syrin kan jeg finne på å si at folk rundt meg er en engel eller en knupp, når de hjelper meg med noe eller ordner noe for meg. Det er jo stort sett forholdvis nære kollegaer, men jeg er sikker på at jeg har sagt det til IT-support også.

Jeg ser hva du mener Heilo, men slik jeg bruker engel nekter jeg å gå med på at det er nedlatende.

Når det gjelder hun som vasker hos oss, så sier jeg vel ikke så mye annet enn god morgen, eller god dag og "tusen takk" når hun er ferdig med å vaske kontoret. Og det håper jeg er lov.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:42   #5
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vanlige elever spytter meg i hvert fall ikke i ansiktet.

Det er jeg glad for å høre.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:43   #6
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Rompeklyperne er stortsett (smådemente) menn over 80, eller redde (småslibrige) menn i 60-åra. Og det er ikke dagligdags, nei. Jobber man på sykehus, møter man alle typer mennesker, sånn er det jo. Eksempelet var bare ment som en digresjon, og for å fortelle at helsearbeidere biter i seg endel, og klarer å håndtere de fleste situasjoner profesjonelt. De aller fleste menneskene jeg møter i jobben min er fine. At noen velger å kalle meg "engel" framfor "dyktig sykepleier" lever jeg fint med. Men jeg kaller ikke vaskehjelpen min for vaskeengel, jeg forteller henne heller at jeg er fornøyd med jobben hun gjør; at hun er effektiv og grundig.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.