|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?
Det kommer vel an på hvilken type jobb du har. En del ting som man vanligvis ikke kunne forestille seg å finne seg i, skjer daglig i enkelte yrker. Selv har jeg opplevd å bli spyttet i ansiktet. Det er ikke dagligdags, ikke blir jeg kalt bitch heller, men det hjelper veldig lite å gjøre noe med det. Vedkommende som bedriver sånne ting har nesten alltid et stort problem selv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sperret
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?
Ja, jeg er ikke overrasket dersom det gjelder en slik type jobb. Mitt yrke innebærer også risiko for den slags, noe som selvsagt er mye mer voldsomt enn å bli kløpet i baken - men nettopp fordi det gjelder mennesker i svært spesielle situasjoner og med svært spesielle problemer, synes jeg det blir noe annet. Jeg så for meg at det var mer eller mindre "vanlige mennesker" som bedrev rumpeklypingen, men det er mulig jeg tolket feil. Jeg håper virkelig det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Vanlige elever spytter meg i hvert fall ikke i ansiktet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Tja. I likhet med Syrin kan jeg finne på å si at folk rundt meg er en engel eller en knupp, når de hjelper meg med noe eller ordner noe for meg. Det er jo stort sett forholdvis nære kollegaer, men jeg er sikker på at jeg har sagt det til IT-support også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Rompeklyperne er stortsett (smådemente) menn over 80, eller redde (småslibrige) menn i 60-åra. Og det er ikke dagligdags, nei. Jobber man på sykehus, møter man alle typer mennesker, sånn er det jo. Eksempelet var bare ment som en digresjon, og for å fortelle at helsearbeidere biter i seg endel, og klarer å håndtere de fleste situasjoner profesjonelt. De aller fleste menneskene jeg møter i jobben min er fine. At noen velger å kalle meg "engel" framfor "dyktig sykepleier" lever jeg fint med. Men jeg kaller ikke vaskehjelpen min for vaskeengel, jeg forteller henne heller at jeg er fornøyd med jobben hun gjør; at hun er effektiv og grundig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|