Sv: Tregere ned på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Pia, her.
Det er nå så, men i og med at jeg har et kaloriunderskudd så burde jeg jo gå ned uavhengig om det er lavkarbo eller kun sjokolade jeg trykker i munn. Jeg teller ikke kalorier som sådan (det kommer automatisk når jeg bruker diett.no for karbo-loggføring), men det er det jeg ender opp på når jeg spiser det jeg vil av karbofattig mat. Det er ikke lite mat altså. I og med at jeg ikke er i ketose kan jeg vel ikke pøse på med fett heller. Nå ligger jeg på omtrent 50% fett i kosten, det er jo ikke lite, men det er det det blir om jeg skal ligge på 30 karber og 1,5 gang proteiner.
1300-1500 er helt kosher på lavkaloridietter for meg. Det er det jeg blir anbefalt å ligge på både i vektklubben (GR) og vektklubb (VG)
Nei, jeg fortsetter med friskt mot så får jeg se om det slipper snart. Bare den magen hadde ordnet seg snart. 
Jeg hører stadig at det der sies, men det stemmer definitivt ikke på meg. Vektklubben GR+VG sine anbefalinger til kaloriinntak kan etter min mening ikke overføres til et lavkarbokosthold. Jeg hadde sett bort i fra kaloritelling om jeg var deg, og konsentrert meg om å holde karbohydratnivået lavt - og proteininntaket høyt.
Slik jeg har forstått det kan man spise en god del fett så lenge man ligger under 70 kh per dag. Spiser man over det bør man være mer forsiktig.