|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
En Som Trener
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk
Hehe, samme tenkte jeg også ved inngangen av dette året. Men jeg fant da andre innsparingsmuligheter som også gir store helsegevinster, så nå har jegt begynt å overføre penger til sparekonto tilsvarende det jeg tidligere ville brukt på sjokolade, brus, pastiller, pølse på vei hjem fra jobb osv. Det koster nesten like mye penger pr mnd som å røyke det gitt!
|
|
|
#43 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykMen hallo; alle de tingene på én dag? Det tror jeg aldri har skjedd. Ikke halvparten en gang. Jeg skeier for lite ut til å spare store penger.
|
|
|
|
#44 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
"Ferdigrøyk" er for pyser.
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Men jeg kan jo umulig spare inn disse pengene når "lunsj på jobben" inntreffer en gang annenhver mnd, knapt nok det, egentlig bare et par ganger i året, jeg går heller på rema og kjøper to rundtstykker og en banan til 6-7 kroner (smør har jeg i kjøleskapet) om jeg ikke hadde mat hjemme på morgenen, pløsemeny har jeg vel til dags dato aldri kjøpt annet enn som "middagserstatning" på kjøretur type "kjøre 40 mil på en dag" og sjokolade, brus og potetgull havner ikke i handlekurven annet enn til helga...
|
|
|
#46 |
|
heimføing
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykOkei, siden alle dere er så måteholdne, så får jeg vel gi saken et ansikt. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykJeg kan lettere se for meg folk røyke MYE tidligere, da man røkte "over alt". Men nå, liksom? Er det virkelig vanlig å røyke inne og i bilen nå? Det virker uhyre primitivt.
|
|
|
|
#48 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Noen tastefeil er jo treffende...
|
|
|
#51 |
|
|
Det er mindre vanlig nå enn tidligere, men det hender at jeg ser det. Det er gjerne eldstegutten min som registrerer det og kommenterer. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Bedreviter
|
Jeg røykte også 20 om dagen da jeg studerte, og selv om jeg visste at jeg røykte mye, så følte jeg ikke at det gikk på bekostning av andre ting, tidsmessig. Som du sier så røykte jeg jo samtidig med at jeg gjorde andre ting. Jeg satt på røykekantina og leste en artikkel, røkte mens jeg så på TV, mens jeg snakket med venner, og selvsagt, i ett sett på kafé. Å ha tid til å røyke, var lett. (I alle fall for 15 år siden. Litt verre i dag, kanskje.) Å ha råd til det, er noe ganske annet. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har den utgiften i dag. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Helt konge
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykÅh, det var tider det. Når man satt i kantina og røykte. På pub og røykte. Snakka i telefonen og røykte. På cafe. Ja, i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykJeg røkte 40 om dagen i mange år. 20 om dagen er veldig vanlig. Det er også veldig vanlig å ikke telle hvor mange man faktisk røyker, og enda mer vanlig å estimere at man røyker mindre enn man faktisk gjør. (Ikke til de som har sagt tall osv her altså - det er egen observasjon.) |
|
|
|
#55 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykJeg er nysluttet (en mnd på fredag tror jeg), og jeg røykte ganske mye. 15 om dagen kanskje. Lett å få tid til det. Jeg røykte en del på jobb (sjef med stadige røykepauser), litt mindre hjemme men mer når jeg drakk. Mer om sommeren enn vinteren. Jeg har aldri røykt inne (bortsett fra på pub og sånn når det var lov), så jeg har alltid gått ut. Som regel når jeg skravler i telefonen, eller når jeg trengte en liten pause. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk(Det er da elleve år siden jeg sluttet den siste gangen sånn nå omtrent. I tilfelle noen lurer på hvorfor jeg er så ufølsom når jeg røkte selv.) |
|
|
|
#57 |
|
maler
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykDet viser hvor utrolig sterk avhengighet den røyken skaper når folk er villig til å bruke 2-3000 kr i måneden på det. Hva annet i samme nytteklasse er man villig til å svi av slike summer på liksom?
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røykSjokolade. |
|
|
|
#59 |
|
|
Jeg vet om en del som bruker ganske mye penger på alkohol på¨utesteder i løpet av en måned. Ikke fullt de beløpene, men likevel. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|