|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Hmmm... Når lærere snakker om at de gjør ekstraarbeid, så mener de jo den tiden utover det som er i den ubundne arbeidstiden, altså. Vi har 8,8 timers arbeidsdag. Ekstraarbeid er det vi jobber utover dette og som vi ikke får betalt for. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
...og når jeg snakket om min kommunale hverdag så snakker jeg om at den var verdsatt til 7.33 timer per dag, og det som ble jobbet ut over det (på arbeidsplassen) ble samlet opp til man nådde 45 timer. Jobbet man mer enn det så ble det over 45 timer slettet ved månedens slutt. Man får ikke avspasere dem ved årets slutt eller utbetalt lønn for dem. Timene forsvinner bare. Og man kan ikke bare avspasere i hytt og pine når man ikke er lærer heller.
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Ja, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil med dette, likevel? Det er mange som jobber mer enn det står fastsatt i arbeidstidsavtalen, og hva er egentlig poenget med å trekke det inn i tråden? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lider av tastleksi
|
Nettopp.
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Er lat i dag og signerer stort sett alt rine sier. Forøvrig:
Sist redigert av oslo78 : 31-01-11 kl 23:15. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Fordi det ble sagt at det var håpløst å bruke dager i jule-, vinter-, påske-, sommer- eller høstferie til å planlegge, fordi de ikke var ferie, men avspasering for tid lærere allerede har jobbet. Og det ble påpekt at det ville være urimelig at man mistet opparbeidet avspaseringstid. Så poenget mitt var bare at det alldeles ikke er uvanlig å miste opparbeidet avspaseringstid. Og at den avtalen lærere har hvor de får godskrevet en time per dag (sånn ca?) med automatisk overtid er en vanvittig god avtale. Helt uavhengig av om de faktisk jobber enda mer eller ei.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Jeg tror at grunnen til at jeg ramler litt av forklaringene dine, er at du med ordet feriene ikke spesifiserer om du mener elevenes eller lærernes ferie. Vi planlegger jo i elevenes ferie. Ikke i vår egen ferie. Mener du at vi burde gjort det? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Altså, du må ikke kreve så mye av meg.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Forskjellen er bare hva man kaller det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Vi kan jobbe inntil 60 timer innenfor en 7-dagers-periode. Maks 42 timer på 5 dager og det gjelder enten man jobber 60, 80 eller 100% stilling. Dvs. jeg jobber i et fast dag- system, og har derfor maks 3 dager jobb i strekk. På de 3 dagene kan jeg jobbe like mye som på 5 dager, altså maks 42 timer. De timene kan fordeles i dager på maks 14 + 2 timer pr. dag. Dvs. starter jeg med en 14 timers dag, og har 12 timer jobb på dag nummer 2, så kan jeg maks jobbe 6 timer den tredje dagen.
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Men dette hadde sannsynligvis hjulpet lite ift inneklemte, enkeltstående dager da elevene ikke skal på skolen. Vi kunne selvsagt lagt alle plandagene f.eks i august før skolestart, men likefullt skal det bare plasseres 190 skoledager mellom skolestart den 2? august og skoleslutt den 2? juni. Det betyr ett av to:
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, planleggingsdag |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|