Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 21:38   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hopper til slutten: Elin, du sier at du har mange kollegaer som er tidligere førskolelærere og lærere som nå har hoppet av for å jobbe i kabinen. Har du aldri undret deg et sekund på hva som får mennesker med verdens beste arbeidstidsordning til å slutte i jobben sin for å jobbe i et yrke der de ikke engang får tid til spisepause og ikke engang har fri på planlegginsdagene?

Meget godt spørsmål. Og altså, jeg vil bare atter en gang understreke at jeg ikke betviler at (de aller fleste) lærere jobber det de de skal (og sikkert enda mer). All ære til de som orker å være lærere for dagens barn og unge, som sikkert ikke akkurat blir lettere å håndere med årene.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror at grunnen til at jeg ramler litt av forklaringene dine, er at du med ordet feriene ikke spesifiserer om du mener elevenes eller lærernes ferie. Vi planlegger jo i elevenes ferie. Ikke i vår egen ferie. Mener du at vi burde gjort det?

Altså, du må ikke kreve så mye av meg. Jeg sitter her og nileser til eksamen og har bare tid til å diskutere pittelitt når jeg stikker hodet opp for å puste.

Jeg mener selvfølgelig at man skal planlegge i elvenens ferier, ikke i egen ferie. Altså at planlegging burde kunne legges til begynnelse/slutt av sommer-, høst-, jule-, vinter- eller påskeferie. Feriene er jo godt fordelt ut over året, slik at man også kan fordele planleggingen utover året. Og jeg ser jo også at du (og andre) har skrevet at så til en viss grad skjer. Og hva er da problemet? Det jeg reagerte på at det ble fremstilt (av noen) som om det var dønn umulig å legge det til elvenens ferie, for da hadde man selv avspassering. Og da mener jeg at det er noe galt et eller annet sted mht hvordan man legger opp løpet.

For å være helt ærlig så klarer ikke den stakkars overarbeida hjernen min å huske helt hvorfor jeg kastet meg på denne tråden heller.

Men til slutt til Elin: det at man har kort arbeidsdag betyr ikke nødvendigvis at man får betalt ekstra for det man jobber ut over disse timene. Akkurat det var jo poenget mitt med å si at lærere sånn sett er heldige som har sinn arbeidsuke satt til så mange timer som den er, slik at de får avspasere det som de bruker ut over det som de egentlig skulle ha jobbet. Selv om jeg kjenner at nå begynner jeg å lure litt på om jeg har misforstått. For om man har en arbeidsuke som ER 42 eller hva det nå er timer, så betyr jo det at man skal jobbe så mange timer, og da er det jo ikke noe å avspassere?? :forvirra: Eller er det sånn at dere har en kontrakt som sier at dere SKAL jobbe x timer, men at dere automatisk får y timer mertid i uka?

Anyway. Jeg er helt sikker på at det ikke kun er ferien som gjør at en lærer er lærer, og at det er helt andre ting enn ferien som gjør at mange ikke har lyst til å være lærere. Hvis ikke hadde vi nok vært lærere hele gjengen.

Nei, tilbake til vitamin D, tror jeg.

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.