Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Det er godt å høre. Jeg opplevde faktisk i fjor vår å bli oppringt av leder på SFO med spørsmål om jeg virkelig mente at jeg trengte SFO i uke 29 og 30. Jeg skjønner veldig godt at hun ringte, for det hadde ganske store konsekvenser for ferieavviklinga deres, de hadde nemlig bestemt at en av de ansatte da måtte være med mine to unger på nabo-SFO'en. Et fantastisk opplegg for oss, og såvidt jeg skjønte på hun som var med gikk det greit for henne også, men jeg følte meg mer enn middels vanskelig. I år har de endret påmeldinga slik at det ikke synes noe sted hvilke uker som er vanskelige, sikkert fordi det var endel i fjor som ikke hadde skjønt at de måtte spesialpåmelde ungene de to ukene og dermed sto med et barnepassproblem midt på sommeren. Så jeg håper jeg ikke er like alene i år om å trenge barnepass uke 29 og 30. 
Hos oss må vi melde på ungene hele sommerferien, faktisk. Gir man ikke beskjed, antas det som fri. Slik er det i jule-, påske- og vinterferien også. Synes det er fint at de gjør det, slik at de kan svi av avspasering.
Jeg ville nok vinklet det annerledes om jeg hadde kontaktet deg. Det måtte i så fall være for å opplyse deg om at deres barn var de eneste fra sfo som skulle være på den andre skolen. Noen barn liker ikke å være uten kjente/kompiser, så det kan jo være kjekt å vite. Men, ikke for å "tvinge" noen til å ta fri, nei.