Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing: Hvor mye ferie bør barn ha?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 09:06   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mye ferie bør barn ha?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er for heldagsskolen og mot lekser. Jeg synes man fint kan høvle ned sommerferien en uke minimum også.

Heldagsskole og ingen lekser høres fint ut. Her er det heldagsskole + lekser, og det er ganske slitsomt. Unger som kommer hjem klokken 16, som skal spise og kanskje også ha litt fritidsaktiviteter, og så lekser på toppen.

Gammel 01-02-11, 09:28   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at skoleåret burde utvidet hver gang det kom inn nye ting i pensum. Jeg kan ikke skjønne at noe annet er rimelig. Faktum er at vi har gått fra en veldig faktaorientert skole til en skole som innehar mye mer enn rene fakta. Jeg tenker blant annet på den sosiale kompetansen.

Jeg personlig kunne veldig gjerne ha tenkt meg mer skole. Jeg ser faren ved det, men jeg synes ikke det er fair - hverken for lærere eller elever - å bare pøse på med innhold uten å utvide skoledagen.

Gammel 01-02-11, 15:54   #3
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Heldagsskole og ingen lekser høres fint ut. Her er det heldagsskole + lekser, og det er ganske slitsomt. Unger som kommer hjem klokken 16, som skal spise og kanskje også ha litt fritidsaktiviteter, og så lekser på toppen.

Sånn er det jo i realiteten i Norge også all den tid de aller fleste er avhengig av SFO.

Gammel 01-02-11, 16:58   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Sånn er det jo i realiteten i Norge også all den tid de aller fleste er avhengig av SFO.

Jepp. Men SFO burde blitt erstattet med heldagsskole, slik at det ikke bare var oppbevaring, og slik at kvaliteten på tilbudet ble like over hele fjøla Og så burde man kuttet ned på leksene.

Gammel 01-02-11, 17:38   #5
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det har vært snakk om at SFO kan slå seg sammen med bhg i sommermnd for å gi tilbud, men det er visst ikke lov.

Er det ikke lov? De gjør det her.

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jepp. Men SFO burde blitt erstattet med heldagsskole, slik at det ikke bare var oppbevaring, og slik at kvaliteten på tilbudet ble like over hele fjøla Og så burde man kuttet ned på leksene.

Jepp, det er min kampsak. Sånn som SFO er her, er det et tilbud jeg ikke ønsker å ha barna mine på. Snakk om oppbevaringsboks!

Gammel 01-02-11, 20:01   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Er det ikke lov? De gjør det her.

Antar det er et kommunevedtak her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.