|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Jeg synes mediene får ta opp det de selv ønsker. De kan ikke la være å skrive om en sak bare fordi det også finnes andre saker som er interessante. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig må det ha vært deilig for Stoltenberg og Co å bli kvitt denne jenta som virkelig skaper blest om den inhumane måten vi behandler papirløse på her i landet. MEN, det er ingen unnskyldning for at medias særbehandling av henne, det er nok av "tårevåte" historier å ta av men de er bare ikke like "attraktive" (i ordets brede forstand) som Maria Amelie.
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Jeg har aldri lagt opp til en diskusjon om man skal "sortere" mennesker. Poenget mitt er at jeg ikke ser noen saklig grunn til å utvise Maria Amelie. Jeg godtar ikke myndighetenes ensidige propaganda om at det dreier seg om "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke blir utvist selv om det hadde vært en smal sak. Myndighetene vet hvem de er og til og med hvor mange (ca 3000) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg fikk meg ihvertfall en god latter når jeg fikk greie på at han kjæresten kun er helt fersk og er i Klassekampen-redaksjonen
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Personlig kjørte jeg i 80 i 70 sonen i forrige uke - jeg ble ikke tatt. Hvis du får fartsbot vil jeg anbefale deg å protestere som en gal, bruk meg som eksempel på at det ikke er: "likhet for loven" da svært mange andre i samme situasjon ikke får bot selv om det hadde vært en smal sak å sette opp bedre fartskontroller.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Det er klart at hvis du skal diskutere med å si at alle motpartens argumenter ikke gjelds fordi dette har ikke du sett og du tror ikke på at andre har sett det - da blir du jo vinnende de fleste diskusjoner på walkover altså. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|