Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 22:35   #27
Garamond
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Synes du ikke det? Hvor var mediene og massemønstringen for alle andre papirløse som blir arrestert og uttransportert? Hva med de som sendes ut som har familien sin igjen her? Det finnes utallige eksempler, det skjer hele tiden og det vet du vel.

Maria Amelie saken ble jo nærmest absurd til slutt, eller mer som en parodi.

http://www.journalisten.no/blogg/33439

Jeg synes mediene får ta opp det de selv ønsker. De kan ikke la være å skrive om en sak bare fordi det også finnes andre saker som er interessante.

Amelie-saken var mediemessig interessant fordi hun har skrevet en bok. Dette var årsaken til at mediene fattet interesse for henne i utgangspunktet. Jeg ser ikke noe rart i det. Utvisningssaken kom etterpå.

I uttrykket "massiv særbehandling" ligger det en antydning om at det offentlige har behandlet henne bedre enn andre. det tror jeg ikke.

Dersom politiet synes det er så vanskelig å finne frem til å utvise de papirløse innvandrerne så vil jeg foreslå en liten runde på nedre grunerløkka og Tøyen. Her skal det nok ikke mange minuttene til før man har fyllt opp en buss med folk uten oppholdstillatelse som selger alt fra dop til seg selv. evt kan man spørre arbeidstilsynet om en liste over alle de som har blitt tatt på byggeplasser uten papirene i orden.

Når Maria Amelie ble utvist tror jeg det skyldes at hun sa ting om norsk asylpolitikk som de sarte ørene til Stoltenbergregimet ikke tålte å høre. Sannheten f.eks....

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.