Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg kunne heller ikke bedt barnet mitt holde seg på rommet for at jeg skulle hatt alenetid, verken i selskap eller ellers. Jeg syns det er forskjell på å legge opp til at det er kulere å være på rommet under en fest (med godis, film, osv) og å si eksplisitt at de får holde seg på rommet.
Det er jeg enig i, og da jeg var barn og mamma og pappa hadde selskap (dette skjedde mest fra jeg var rundt 10 år tipper jeg, og jeg hadde også en søster som selskap) følte jeg aldri at jeg ble "sendt på rommet", det var bare opplagt at vi koste oss et annet sted med litt ekstra. Vi fikk selvsagt også komme hvis det var noe - dersom vi hadde slått oss ned, hadde vi vel kanskje fått et tips om at festen ikke var beregnet for oss, men det var ikke noe issue, hadde aldri noe ønske om å delta i festen.
Men jeg tenker at jeg kunne forklart en tiåring at festen ikke var beregnet på henne. I mitt hode blir det noe helt annet enn å be henne holde seg på rommet til vanlig. Jeg forstår imidlertid at HIs problemstilling er litt annerledes.
|