|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg leste i tråden om barn som ble holdt våkne når foreldrene hadde middagsgjester og følte for en spinnoff for hele problemstillingen var så fremmed for oss.
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi hadde middagsbesøk her i går. Middagen startet kl 19 og gutten var i seng til kl 19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDet er ikke vanlig her. Har vi vennebesøk på middag, er alltid LilleVenn med. Om jeg derimot har venninnebesøk/klubbkveld er ikke LilleVenn med. Hun er da sammen med LøveMannen et annet sted i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNår vi inviterer vennepar uten barn tar vi det etter leggetid (hun er 2 år og legger seg kl 19). Når vi inviterer venner med barn så inviterer vi senest til kl 16 sånn at barna også får vært med og likevel være i seng i nogenlunde normal tid.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
Ikke akkurat et reelt alternativ sånn som vi bor. Vi bor veldig sentralt og veldig trangt. Vi klager ikke, men det er ikke "noe annet sted" i huset å befinne seg.
![]() |
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Nei, det skjønner jeg og da blir det jo en litt annen greie. Ikke så kult å plassere mann og barn på soverommet akkurat.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDet er ikke så ofte vi har middagsgjester uten barn på kvelden. Som oftest er det jeg som har venninnebesøk enten ukekveld eller helg, men da tar mannen seg av ungene. De er og hilser på og legger seg. Ikke noe problem at soverom er vegg i vegg med stua for to av ungene. De legger seg som vanlig. Har vi hatt vennepar på besøk og hatt unger hjemme så er de gjerne bedt til kl. 20. Da er ungene klare for senga og jentene får hilse på før de legger seg og kanskje spiller litt DS i senga. Lillebror sover allerede da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNår vi har besøk av venner som har med barn, spiser vi middag tidligere. Men det har også i alle år vært vanlig å av og til ha voksenmiddager som begynner etter barnas leggetid, rundt klokka 19.30-20. Det kunne ikke falt meg inn å sende barna ut av huset av den grunn. Hvorfor er det utopisk å ha vennemiddager med bare voksne, etter at barn på 3 og 6 år har lagt seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har bare vennemiddager med barn foreløpig, og de starter gjerne i 16-tiden eller før, vi spiser og ungene leker og de drar hjem i 19-tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterHvorfor kan dere ikke spise etter barnas leggetid? Jeg mener ikke å være frekk, altså! Jeg skjønte det bare ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
Men hvis barnet likevel skal legge seg/er lagt på den tiden gjestene kommer, så er det jo ikke nødvendig med blad og godteri og at det skal være stas med besøk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har forøvrig ikke ofte voksenmiddager. Dels på grunn av årsaker i den nevnte tråden min, men vel så mye fordi vi har hatt vanvittig lite energi de siste årene. Vennene våre får heller ikke uten videre barnevakt sånn at det passer for alle på en gang, men det hender vi gjør det, altså. Det enkleste er å invitere et vennepar om gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNår vi har vennemiddager og når vi er på vennemiddager:
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Jeg syntes det var lettere før, jeg. Da de var små. Da sovnet de tidligere og lettere og det var mulig å ha besøk i halv åttetiden uten at ungene var våkne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har middagsgjester ofte. Minst en gang i uken, så sant ingen er syke. Da er middager med barna til stede, ja. Sene kveldsmiddager uten barn blir det max. en av i året, tror jeg. Hverken vi eller vennene våre har veldig god barnevaktdekning. Da er vi flinkere å invitere andre med oss på hyttetur, for da får de voksne automatisk kveldene sammen.
![]() |
![]() |
#16 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNår vi har middagsgjester er barna som regel med under middagen. En av oss voksne legger dem etter maten, og så tar vi kaffen og desserten med gjestene senere i stua.
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterMen mener dere som syns dette er så utenkelig at det er dårlig gjort mot barna på noen måte? Å ha middagsgjester uten at de får være med, liksom? Jeg har aldri fått noen negative reaksjoner fra barna på at det foregår noe etter deres leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Som nevnt, så syntes jeg det var lettere da de var små og la seg tidlig. Det er verre nå når de er større og sovner senere, kanskje roper og ligger og lytter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har har venner på både middag og kveldsmat etter at ungene er lagt. Null problem. Skulle vi hatt barnevakt, ville det bety at vi aldri kunne ha vennemiddager. Vi har også folk over på spillekvelder (brettspill eller kortspill), jeg har venninner på kaffebesøk, mannen har kamerater på filmbesøk, osv. Ungene legger seg som vanlig uansett hva som skjer nede i stua. Regner med at dette går fint i mange år enda.
![]() |
#20 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi inviterer gjestene til en gang mellom 19 og 20, og legger ungene før de kommer. Herlig med voksentid innimellom.
![]() |
|
|