|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye presser du barna dine, og hva forventer du av dem?
Jeg syns dette blogginnlegget var veldig bra (særlig siste halvdel), og peker på all den balanseringen man skal drive med. For jeg kjenner at jeg filosofisk er veldig på linje med Zoë, men praktisk mer med Lisa (det er kanskje ikke er stor forskjell på dem, men det er noe der).
![]() |
#2 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig jeg er litt vel pessimistisk anlagt, men jeg ser det overhodet ikke som en selvfølge at barna mine hele livet vil oppleve denne ubekymrede livsstilen vi er godt vant med her i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg skjønner godt hvordan du tenker rundt dette. Jeg har heller ikke tro på at velferdsstaten kommer til å redde oss til evig tid.
![]() |
![]() |
#4 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye presser du barna dine, og hva forventer du av dem?Jeg forventer og "krever" at ungene gjør det beste de kan når det gjelder skolearbeid, så de seinere kan bli rustet til å velge yrke hovedsaklig ut fra det de har lyst til.
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
Jeg tror at yrkesutdanning kan være vel så bra som en akademisk utdanning. Det er at man tar en utdanning som er viktig. Jeg kjenner flere på min alder (passert 30) som nå angrer veldig på at de aldri fullførte noen utdannelse. De har rett og slett nesten ingen valgmuligheter og føler at de er "stuck".
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|