Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Smittsom omsorgssvikt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-11, 11:30   #20
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Smittsom omsorgssvikt

Jeg synes jesper Juul ofte beskriver hjelpeappartatet unyansert og avslører at han egentlig har liten bred kjennskap til hvordan det fungerer. det er klart det finnes mange eksempler på at barn ikke blir håndtert på den klokeste måten, men det finnes mange motsatte eksempler også.
Jeg kjenner til et atferdsprogram ganske godt, og det handler om mye mer enn å belønne atferd. I den grad JJ svarer konkret på spørsmå (kan f.eks huske han gjorde det da en mor spurte han om råd i forhold til nattevåk) kjente jeg igjen mange momenter i forhold til den måten en tenker på i kunnskapsbaserte tiltak. Jeg tror ikke forskjellen alltid er så stor, men at det er mange "agenter" som vil selge sin sak. Barneoppdragelse har blitt big business.
Når det gjelder hvorvidt vi voksne lar oss styre av å bli belønnet tror jeg vi gjør det i stor grad. Det være seg lønn etter innsats, ansvarsoppgaver etter innsats osv. Eller rett og slett ros og positivt omdømme fra kollegaer og ledere. De eksmeplene Jj kom med synes jeg bare var flåsete og urelvenate.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.