Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Smittsom omsorgssvikt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-11, 13:58   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smittsom omsorgssvikt

Jeg syns så ofte at JJ har startet veldig fine og konstruktive tankeprosesser hos meg, jeg. Som virkelig er utrolig mye mer nyttig enn all verdens metoder.

Som spalten om de brødrene som ville at alt skulle være "rettferdig" hele tiden. Sånn er jo jeg oppdratt også, med foreldre som lot seg terrorisere av barn som på død og liv skulle ha ting millimeterlikt, ellers ble det rabalder. For "rettferdig" og, ikke minst "urettferdig" er veldig verdiladede ord. Hvem vil vel behandle barna sine urettferdig, liksom?? "Rettferdighet" har vært en veldig sterk verdi i min familie, men ikke nå lenger!

Han skar gjennom og sa at det ikke er noe galt i om ting er urettferdige en gang i blant. Faktisk er livet urettferdig hele tiden. At gutta naturligvis kom til å bli lynforbanna og lei seg når man snudde om på dette, og begynte å ikke gjøre alt millimeterlikt hele tiden, og at det også var greit. Men i stedet for å prøve å fikse grunnen til at de ble sint ("curle"), kunne anerkjenne at de var sinte og syntest det var kjipt, men at det ble sånn likevel.

Det høres enkelt ut, men for meg var dette en stikk motsatt tanke i forhold til det jeg var vant til, og har virkelig gjort det mye lettere å være trygg og tydelig.

- DET ER URETTFERDIG!
- Ja, det er det kanskje. Det er i hvert fall ulikt. Jeg forstår at det er irriterende, men sånn er det denne gangen. Det jevner seg nok ut etter hvert.

Og så skrikes og hyles det, men det er greit, for jeg vet at jeg ikke gjør noe galt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.