|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Et likestilt brølJeg har stor godhet for Østli, han er en ifyr, jeg liker tingene han skriver, jeg er enig med ham i det meste.
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Et likestilt brøl
Men er det noen som ønsker seg en mann som gjør slikt av plikt eller fordi det forventes? Når mannen her tar ut av oppvaskmaskina vil jeg at det skal være motivert av at han ser at det trengs, ikke noe han anser som plikt og kun gjør for at vi skal være likestilt mens han egentlig drømmer om å jakte elg med klubbe.....
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Et likestilt brølDe mennene jeg kjenner, Floksa, de tømmer oppvaskmaskinen og triller tur fordi de har lyst, fordi det er rettferdig og fordi det er det som forventes av anstendige middelklassemenn.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Godt poeng. Hvor likestilt er man egentlig, om man sutrer over at man er så himla likestilt, liksom.
|
|
|
#5 |
|
awesom
|
Poenget er vel ikke at han sutrer over at det man er så likestilt. Han sutrer vel heller over at noen mener at det ikke er nok liksestilling, når han selv føler han og mange av hans medmenn lever i likestillede forhold.
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Igjen, tror du de fleste damer gjør dette "naturlig" og fordi vi har lyst?
|
|
|
#8 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Et likestilt brølTja, synes vært fall ikke dette var mye å rope hurra for. Han fremstiller en likestilling der mannen er et offer. Hvor han tvinges til å redusere livet sitt til å omhandle kun barna og må undertrykke alt som er i hans natur som ekspedisjoner i Alaska osv., alt for å tekkes ... eh hvem? Kvinnene? Barna? Likestillingsministern? Jeje... "Stakkars meg som har blitt pappa og faktisk er nødt til å ta meg av de også"
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Nå har jeg utrykt meg klønete, ikke plikt som i at det må gjøres, men som plikt ovenfor kvinnen.
|
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Men du synes det er greit at jeg og andre damer tar ut av oppvaskmaskinen fordi det er en plikt mens vi drømmer om Cola-mannen i bar overkropp eller å suse ned en bakke på ski. Hvis ingen gjør noe av plikt blir det fint lite gjort, og jeg ser ingen grunn til at det skal være damene som alltid gjør det. Fordi du mener vel ikke at det må være gøy og motiverende å ta ut av oppvaskmaskinen for menn, men ikke kvinner?
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Et likestilt brølJeg sier bare: Sutreklump. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Et likestilt brølSammenligner han virkelig likestilte menn med Marve Fleksnes? Drev ikke bare han og slang mens moder'n gjorde alt?
Jeg tømmer oppvaskmaskinen av og til. Ikke fordi jeg synes det er så hyggelig, men fordi den må tømmes for å få plass til den skitne oppvasken. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har lyst å drikke rødvin med venner og gjør ting i huset fordi det er urettferdig om mannen min måtte gjøre alt. Det samme tenker vel han.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Et likestilt brølEllers: Jeg likte egentlig innlegget, jeg. Upolert og rått som det var.
|
|
|
#15 |
|
|
De finnes utenfor Ring 2 også. Har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det er vel forskjeller utenfor Ring 2 også. Her jeg bor er det vel helst de som ikke er sånn som syns. Og jeg bor et godt stykke utenfor Ring 2 altså, de fleste andre ringer også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
geskjeftig
|
Joda, det var ment som en flåsete svar til at "hverdagsheltene" innenfor ring 2 ikke syns. Vi bor under en time fra ring 2, men likevel syns min barnevogntrillende mann godt i terrenget. Vi kjenner ytterst få andre menn som har tatt permisjon utover kvota.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|