Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino?
Nei 30 19,48%
Nei, kun diskret sjekking av klokka 77 50,00%
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så 5 3,25%
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit 40 25,97%
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? 2 1,30%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-11, 13:59   #1
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ser du ikke problemet for egen del, eller syns du andre burde synes det er greit også? For min del forstyrrer lyset fra telefonene, og jeg synd man skal ha like mye respekt for sitt medpublikum på en kjedelig barnefilm som på cinemateket. Kjeder man seg får man ta seg en blund i stedet.

Det er mulig det er bedre for deg. Jeg irriterer meg over snorking og tung pusting. Så for meg er det bedre om en hadde surfet på nett eller sms samtale.

Jeg synes heller som D'Arcy at om man irriterer seg over så mye greier får man heller se film hjemme i ro og fred så får man det akkurat som man vil.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:17   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Jeg synes heller som D'Arcy at om man irriterer seg over så mye greier får man heller se film hjemme i ro og fred så får man det akkurat som man vil.

Ja, Gud forby at man gjorde noe så radikalt som å hensyn til andre på kino!

PS: en blund er ikke ensbetydende med snorking.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:59   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, Gud forby at man gjorde noe så radikalt som å hensyn til andre på kino!

PS: en blund er ikke ensbetydende med snorking.

Men om du leser hele tråden og hva alle hver for seg irriterer seg over på kino, så synes jeg det er utrolig at dere i det hele og store makter å gå på kino. Jeg sitter normalt ikke å surfer, melder og spiller Angry Birds når jeg er på kino. Men en sjelden gang skjer det at jeg faktisk må sjekke meldinger. Og som tidligere nevnt - en gang opptil flere ganger i løpet av 15 minutter. Da det eskalerte forlot jeg og håndterte det som hadde skjedd. Men i følge denne tråden skal man altså:

* Røre telefonen what so ever
* Egenlig legge igjen mobilen hjemme
* Ikke spise noe som helst som bråker
* Ikke hoste
* Helst ha hatt fortreffelig form en uke i forveien
* Ikke hviske
* Aldeles ikke snakke
* Ikke komme i nærheten av sidemann
* Ikke sove
* Ikke komme for sent
* Ikke forlate før
* Ikke
* Ikke
* Ikke....

Så mye irritasjon, så mye greier. Jeg regner med at de aller fleste tar hensyn på kino, så mye som man kan. Men man kan rett og slett ikke forvente at enhver i kinosalen skal oppfylle dine personlige forventninger til hvordan en kino-opplevelse skal foregå. Selvfølgelig har jeg også vært på kino og hatt mest lyst til å drepe. Som da jeg så Twilight og fjortiss-gjengen bak meg så filmen for 16 gang og konstant satt og hvinte: "Ååååå, se nå, nå kommer han" og "Åååååå, serri, så fiiiiiiiiiiiiin!!!!" Men jeg overlevde fint og brukte heller energien på filmen enn på å irritere meg i årevis etterpå.

Gammel 25-04-11, 15:34   #4
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Men en sjelden gang skjer det at jeg faktisk må sjekke meldinger.

Det er ganske trist at noen ikke skjønner at hvis de må sjekke meldinger på mobiltelefonen så skal de ikke gå på kino.

Ben "reserved circle in Hell" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:27   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så du mener helt seriøst at hensynet ikke ligger hos de som bråker/forstyrrer? Det er de som er stille som bør holde seg hjemme?!

Jøye!

Gammel 25-04-11, 19:59   #6
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du mener helt seriøst at hensynet ikke ligger hos de som bråker/forstyrrer? Det er de som er stille som bør holde seg hjemme?!

Jøye!

Jeg mener at det er forskjellige ting som irriterer forskjellige mennesker. Hvordan skal man vite om man er på kino med folk som irriterer seg over det ene eller det andre. eks: når jeg er på kino liker jeg å ha med godteri. Noen synes det forsyrrer veldig (utfra hva jeg leser her). Da mener jeg faktisk at den som irriterer seg over sånne typer lyder burde holde seg hjemme ja. Jeg mener normale lyder altså, typ godteripapir, hvisking, nysing, hosting osv.

Mobilen og tilgjengelighet kommer aldri til å bli borte og det kommer alltid til å være de på kino som leser sms, sjekker klokka, surfer osv. Enten får man forholde seg til det og gå på kino eller så får man nesten holde seg hjemme ja. Faktisk.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:10   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at det er forskjellige ting som irriterer forskjellige mennesker. Hvordan skal man vite om man er på kino med folk som irriterer seg over det ene eller det andre. eks: når jeg er på kino liker jeg å ha med godteri. Noen synes det forsyrrer veldig (utfra hva jeg leser her). Da mener jeg faktisk at den som irriterer seg over sånne typer lyder burde holde seg hjemme ja. Jeg mener normale lyder altså, typ godteripapir, hvisking, nysing, hosting osv.

Mobilen og tilgjengelighet kommer aldri til å bli borte og det kommer alltid til å være de på kino som leser sms, sjekker klokka, surfer osv. Enten får man forholde seg til det og gå på kino eller så får man nesten holde seg hjemme ja. Faktisk.

Det er enkelt. Ikke komplisert i det hele tatt. Folk skjønner at det kommer lyd når du åpner en pose potetgull eller drops, de blir derimot mindre tolerante overfor de som knitrer og knaser og lager såpass mye støy at det blir noe kontinuerlig over det. Nysing og hostning også. Nyser og hoster man hvert minutt bør man holde smitteriet sitt for seg selv å dra hjem! Sjekker man diskre en tekstmelding eller hva klokka er, legger folk ikke merke til det engang. Har man derimot lysstyrken på skjermen på fullt, og sitter med den oppe og surfer under hele/halve filmen forstyrrer det andre mennesker, og man bør ta det innover seg og fjerne uromomentet. Det er common sense/normal folkeskikk enkel-penkel logikk. Ikke forstyrr, holde deg for hvis du nyser eller må hoste osv. Ikke akkurat hjernekirurgi. Det er INGEN som sier at de ikke takler noen lyder, det er graden av lyd/støy og lys man reagerer på.

Gammel 25-04-11, 20:46   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det er forskjell på å fise og drite i buksa, da.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.