|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
| Nei |
|
30 | 19,48% |
| Nei, kun diskret sjekking av klokka |
|
77 | 50,00% |
| Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
|
5 | 3,25% |
| Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
|
40 | 25,97% |
| Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
|
2 | 1,30% |
| Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Det er mulig det er bedre for deg. Jeg irriterer meg over snorking og tung pusting. Så for meg er det bedre om en hadde surfet på nett eller sms samtale. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Ja, Gud forby at man gjorde noe så radikalt som å hensyn til andre på kino!
|
|
|
#3 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men om du leser hele tråden og hva alle hver for seg irriterer seg over på kino, så synes jeg det er utrolig at dere i det hele og store makter å gå på kino. Jeg sitter normalt ikke å surfer, melder og spiller Angry Birds når jeg er på kino. Men en sjelden gang skjer det at jeg faktisk må sjekke meldinger. Og som tidligere nevnt - en gang opptil flere ganger i løpet av 15 minutter. Da det eskalerte forlot jeg og håndterte det som hadde skjedd. Men i følge denne tråden skal man altså:
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Det er ganske trist at noen ikke skjønner at hvis de må sjekke meldinger på mobiltelefonen så skal de ikke gå på kino. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Så du mener helt seriøst at hensynet ikke ligger hos de som bråker/forstyrrer?
|
|
|
#6 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Jeg mener at det er forskjellige ting som irriterer forskjellige mennesker. Hvordan skal man vite om man er på kino med folk som irriterer seg over det ene eller det andre. eks: når jeg er på kino liker jeg å ha med godteri. Noen synes det forsyrrer veldig (utfra hva jeg leser her). Da mener jeg faktisk at den som irriterer seg over sånne typer lyder burde holde seg hjemme ja. Jeg mener normale lyder altså, typ godteripapir, hvisking, nysing, hosting osv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Det er enkelt. Ikke komplisert i det hele tatt. Folk skjønner at det kommer lyd når du åpner en pose potetgull eller drops, de blir derimot mindre tolerante overfor de som knitrer og knaser og lager såpass mye støy at det blir noe kontinuerlig over det. Nysing og hostning også. Nyser og hoster man hvert minutt bør man holde smitteriet sitt for seg selv å dra hjem! Sjekker man diskre en tekstmelding eller hva klokka er, legger folk ikke merke til det engang. Har man derimot lysstyrken på skjermen på fullt, og sitter med den oppe og surfer under hele/halve filmen forstyrrer det andre mennesker, og man bør ta det innover seg og fjerne uromomentet. Det er common sense/normal folkeskikk enkel-penkel logikk. Ikke forstyrr, holde deg for hvis du nyser eller må hoste osv. Ikke akkurat hjernekirurgi. Det er INGEN som sier at de ikke takler noen lyder, det er graden av lyd/støy og lys man reagerer på.
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det er forskjell på å fise og drite i buksa, da.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|