|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 19,48% |
Nei, kun diskret sjekking av klokka |
77 | 50,00% |
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
5 | 3,25% |
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
40 | 25,97% |
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
2 | 1,30% |
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Nå er jeg nesten aldri på kino, så det kan selvsagt ha noe med saken å gjøre, når jeg sier at jeg til dags dato aldri har opplevd at noen har sittet og fiklet med telefonen sin under en film.
![]() |
#82 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Enig med Inagh. Litt lyder må man regne med på et offentlig sted. Litt hosting og graving i godteriposer bryr jeg meg ingenting om. Litt av sjarmen med å være på kino er jo at det er andre mennesker der. Men konstant hvisking, prating og surfing er ikke greit. Eller når noen bak legger beina sine på setet ditt.
![]() |
#83 |
Passiv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg sovner så og si alltid på kino jeg. Jeg er ikke kapabel til å sitte i en myk stol i et par timer i mørket mens jeg ser en meningsløs film, og jeg har sønner som har vært gjennom Ironman+++ alderen. |
![]() |
![]() |
#84 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Da må du jo ikke se meningsløse filmer vettu, du må velge å se de filmene du tror du kommer til å like.
![]() |
#85 |
Passiv
|
De gangene jeg får velge film så gjør jeg jo det. Men de kinoturene blir det så sjelden noe av. :mimrer fremdeles om Den brysomme mannen: |
![]() |
![]() |
#86 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg sov som en stein på Wall-E. Makan til søppel-film, uten mål og mening. Det var forresten like så ungen sovna også. Etterpå konkluderte vi med at det var mye annet vi kunne brukt den tiden på.
![]() |
#87 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg pleier å skru av mobilen på kino jeg. Har jeg av en eller annen grunn hatt akutt behov for å vite hva som skjer på utsiden av de 4 veggene i de to timene jeg har befunnet meg på innsiden, har jeg sørget for å sette den på lydløs med vibrering. Og skaffet meg en plass helt på enden av raden, så jeg kunne gå ut og sjekke mobilen og evt. følge opp det mer eller mindre livsviktige budskapet. Siden jeg drikker mye brus og sjelden varer en hel film uten en dotur uansett, er det som regel en fin plass for meg uansett Sist redigert av m^2 : 25-04-11 kl 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Det er virkelig ingen som mener at man ikke skal lage en eneste lyd på kino. Bare sjekk pollen her, de aller fleste syns at det er helt i orden å sjekke klokka, og mange syns det er ok å sjekke en tekstmelding også. Men jeg opplever at svært mange syns det er supert å sitte med mobilen i fanget, tekste, surfe og kanskje til og med svare på innkomne samtaler. I en mørk kinosal lyser en mobil ganske sterkt, og det er distraherende.
![]() |
#89 |
Sperret
|
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Jeg mener at det er forskjellige ting som irriterer forskjellige mennesker. Hvordan skal man vite om man er på kino med folk som irriterer seg over det ene eller det andre. eks: når jeg er på kino liker jeg å ha med godteri. Noen synes det forsyrrer veldig (utfra hva jeg leser her). Da mener jeg faktisk at den som irriterer seg over sånne typer lyder burde holde seg hjemme ja. Jeg mener normale lyder altså, typ godteripapir, hvisking, nysing, hosting osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
HATER Bergen by
![]() |
Men noen ganger må man gå på meningsløse filmer for barnas skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Ringskrømt
|
Det er enkelt. Ikke komplisert i det hele tatt. Folk skjønner at det kommer lyd når du åpner en pose potetgull eller drops, de blir derimot mindre tolerante overfor de som knitrer og knaser og lager såpass mye støy at det blir noe kontinuerlig over det. Nysing og hostning også. Nyser og hoster man hvert minutt bør man holde smitteriet sitt for seg selv å dra hjem! Sjekker man diskre en tekstmelding eller hva klokka er, legger folk ikke merke til det engang. Har man derimot lysstyrken på skjermen på fullt, og sitter med den oppe og surfer under hele/halve filmen forstyrrer det andre mennesker, og man bør ta det innover seg og fjerne uromomentet. Det er common sense/normal folkeskikk enkel-penkel logikk. Ikke forstyrr, holde deg for hvis du nyser eller må hoste osv. Ikke akkurat hjernekirurgi. Det er INGEN som sier at de ikke takler noen lyder, det er graden av lyd/støy og lys man reagerer på.
![]() |
#93 |
HATER Bergen by
![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Ja og man vet godt på forhånd at salen mest sannsynlig kommer til å inneholde en eller annen mobilfreak (eller flere) som lager mye lys. Så får man jo velge da, om man vil gå på kino eller ikke. Sånn har verden blitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jeg vet ikke dette på forhånd. Jeg gidder da ikke holde meg hjemme fordi andre bedriver uskikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Nymotens gammeldags
Oj, jeg elsket Wall-E, jeg og datteren min satt som to lys og hadde lyst å se den på nytt da den var ferdig.
![]() |
#97 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det er forskjell på å fise og drite i buksa, da.
![]() |
#98 |
Nymotens gammeldags
Næsj, jeg sender mannen på sånne.
![]() |
#99 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Forrige gang jeg var på kino, satt det et par ved siden av meg med take away fra McDonalds.
![]() |
#100 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var på en film for noen år siden, husker ikke hva den heter, men den handlet om Apartheid og Sør Afrika. Det satt flere skoleklasser med fjortiser som satt og ropte og lo høyt når det f.eks. var noe trist i filmen hvor folk ble drept og etterlatte gråt. Helt forferdelig, det ødela hele filmopplevelsen, verste jeg har vært med på.
![]() |
|
|