Sv: En god grunn til å avskaffe dødsstraff (Dagbladet)
Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.
Som sagt, jeg mener fremdeles at Colombia ikke lengre kan regnes som verdens farligste land, da det er flere andre land (ikke bare i Afrika!!) som er minst like utrygge å reise til, om man ikke tar sine forholdsregler. Så som Sri Lanka, Pakistan, India, Haiti osv. Colombia er ikke verdens tryggeste land, men det er langt bedre enn sitt rykte. Jeg hadde vært helt enig med deg om du skrev det du skriver for 3-4 år siden, men det stemmer ikke per i dag. Min erfaring fra Colombia er i alle fall at det var to helt forskjellige land under våre besøk på begynnelsen 2000-tallet og nå i fjor. Det er ikke bare mitt syn på Colombia som preger dette, jeg synes landet var like flott første gangen vi var der. Og på den tiden er jeg helt enig i at Colombia nok var verdens farlitste land.
Jeg mener fortsatt Colombia er et av verdens farligste land på bakgrunn av det jeg vet om dette landet. Selv om det er en bedring, så ER Colombia fortsatt et av verdens land utifra statistikk. Man kan jo alltids håpe at det vil bli større forandringer, men jeg tviler, når man samtidig vet at mer enn halvparten av de 45 millionene mennesker som bor der lever i fattigdom. Da er kriminalitet et kort springbrett til et litt "bedre liv" med litt mer penger.... Dessverre.