Sv: En god grunn til å avskaffe dødsstraff (Dagbladet)
Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.
Argh, jeg klarer virkelig ikke å holde meg, selv om jeg forsøker Det du sier gjelder da vitterlig for Colombia også, og til og med den amerikanske reisevarselen sier jo det! Og Norge har ikke en gang gitt ut generelt reisevarsel for Colombia!! Det har de gitt for både Sri Lanka og Thailand.... (for visse områder i disse landene).
Holder man seg unda de farlige områdene i Colombia, ja da er tursiter lite berørt! Klart man kan bli frastjålet lommebøker eller slått ned, men det blir man da vitterlig andre steder i verden også! Og jada, det sprenges av og til en bombe her og der, men det skjer da i beste turiststrøk i Tyrkia også!
De store byene i Colombia (minus Cali), er ikke farligere enn andre byer. Minus slumområdene, men det gjelder jo for slumområder i alle byer i resten av verden også, og har ikke noe med gerilja og narkotika å gjøre!!
Men selvfølgelig er det steder i Colombia man ikke bør dra til, om man har livet kjært. Akkurat som det er steder i Sri Lanka, i Thailand, på Fillipinene osv man ikke bør dra til! Herregud! Det er jo farlig for en kvinne å gå ut i Oslo på kveldstid i dag....
Jeg vet at norske myndigheter vurdere det som atskillig farligere å dra til Haiti enn Colombia. Blant annet av den grunn vil de ikke tillate adopsjoner fra Haiti - de mener det er for farlig å dra dit!
Colombia har uten tvil vært et veldig farlig land, og det er ikke mange år siden det virkelig var verdens farligste land. Men nå gjentar jeg meg til det kjedsommelige, så jeg skal ikke gjøre det. Bare si at jeg blir en smule provosert når du avskriver Sri Lanka og tilsvarende som farlige land "bare man holder seg unna enkelte områder", når det vitterlig er blitt sånn i Colombia også de senere årene!
Jeg hører du sier du bor i Karibien og har en samboer med kontakter, men hva med å ta deg en tur til Colombia og snakke med folkene som bor der, høre hva de sier om situasjonen vs for noen få år siden. Det har jeg gjort, nemlig...
Nei, jeg kommer ikke til å reise til Colombia med det første. På bakgrunn av det JEG vet, Valentina. Du må bli så provosert du bare vil. Jeg reiser forøvrig ikke til Sri Lanka heller bare så det er sagt.
Av steder i nærområdet hvor jeg bor reiser jeg heller ikke til Haiti, heller ikke Isla Margerita og jeg vegrer meg noe for å reise til Jamaica for øyeblikket også. Dessuten er det flere steder her på øya jeg bor også ,hvor jeg ikke ferdes etter klokken 18 om kvelden (fordi jeg vet hva som har skjedd der, og hva som skjer der, mer eller mindre daglig, selv om folk aldri leser om det i avisene eller ser det på tv, og selv om det blir tystet ned av lokalt korrupt politi og korrupte politikere som bare tenker penger).
Sist redigert av Elin : 07-03-07 kl 16:56.
|