Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En god grunn til å avskaffe dødsstraff (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 21:39   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god grunn til å avskaffe dødsstraff (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg tror ikke jeg er den rette du bør anmode om å lese oppdateringer på hvor man bør reise/ikke bør reise. Jeg er RIMELIG over gjennomsnittet oppdatert på akkurat det området.

Jeg gjør oppmerksom på at Forbes er et amerikansk magasin som omhandler mye amerikansk økonomi og forretningsliv, og at jeg heller følger oppdateringer, advarsler gitt av myndighethetene/myndige organ når jeg velger hvor jeg skal reise, samt forholder meg til egen kunnskap og egenopplevd erfaring om emnet. (Forøvrig lager Forbes også lister over verdens rikeste tenåringer, liste over rikeste amerikanere, liste over beste firma å jobbe for osv. osv.)

...og so what, Valentina, at Haiti og Pakistan ikke er i Afrika eller er land i krig? Jeg forstår virkelig ikke hva du vil frem til jeg?

Du er minst like sta som meg forstår jeg

For det første så har jeg overhode ikke noen peiling på Forbes i det hele tatt, bortsett fra at jeg ser at de årlig vurdere verdens mest farlige steder å reise til. At det i første rekke omhandler amerikanske interesser var ikke akkurat noen bombe, iom at det er amerikanere det er rettet mot... Jeg aner heller ikke hvem "Controll Risks" og "iJet" er, men jeg ser at de har tatt med flere kategorier, inkludert kriminalitet, "cicvil unrest", "overall security risks" m.m:

"To determine which places were the most dangerous, we asked Control Risks and iJet to provide us with their watch lists of high-risk countries. IJet evaluates countries across six categories, including crime and civil unrest, and assigns each country a rating of one to five, with five being the most severe. Control Risks assesses countries for overall security risks, specific terrorism risks and travel risks and rates each of these categories on a five-point scale. “Extreme” and “high” are the first- and second-most dangerous ratings. "

Altså ser det ikke ut som de slurver når de vurderer risiko. Men kanskje de rett og slett har utelatt Colombia fra listen for å irritere deg?

Men seirøst. Du spør hvorfor jeg nevner at de ikke ligger i Afrika, eller er land i krig, og det er fordi du i et tidligere innlegg skrev at Colombia var farligst i verden, om en så bort fra Afrika. Og jeg regner med at du da også ser bort fra land hvor det foregår krigshandlinger, noe som ville være naturlig (selv om jeg ikke forstår hvorfor en skal se bort fra Afrika på generell basis). Og da er det altså sånn at et magasin - amerikansk eller ei, et som vurderer ørten andre ting eller ei - altså også årlig lager en liste over de farligste landene å dra til. Og de har ikke funnet plass til Colombia på listen over de 13 farligste landene i år.

Og jeg tviler ikke på at du er flink til å selv vurdere hvor du vil dra, og det er helt smart å følge de reiserådene en får fra staten. Skal du følge den norske staten sine, så kan du dra til Colombia, hvis du bare er forsiktig..... De anser ikke Colombia som så farlig at de har utstedt et generelt reiseråd for Colombia, slik de har tatt seg bryet med å lage for en rekke andre land hvor det er store uroligheter. Hvorfor det, montro....?

Men for alt i verden, det er lov til å ha egne meninger om hvor man bør dra eller ei. Ingen har tenkt å tvinge deg til å dra til Colombia. Men du må tåle å bli motsagt når du påstår at Colombia er "verdens farligste land". Jeg er uenig med deg (og jeg baserer meg også på reiseråd fra staten, og også på førstehåndserfaring fra det landet vi nå diskuterer - Colombia), Forbes er uenig med deg, den norske stat er uenig med deg, og jeg kunne sikkert laget lista lengre om jeg gikk inn for det. Men dette er jo en tråd om dødsstraff, og jeg har helt ærlig glemt hvordan Colombia i det hele tatt kom inn i bildet

Så kanskje vi rett og slett skal bli enige om å være uenige om dette?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.