|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?
Jepp. Jeg tror det der blir sånn fordi man starter med "alle" også mener noen at dette ikke gjelder alle. Så vil man ha eksempler - det kommer et eller annet eksempel som så dissekeres ned til man kan konkludere med at det eksempelet der var så sært at det knapt kan ansees for reelt. Fremfor at det blir en mer moderert diskusjon fra start.
|
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Hvor mange i bursdagstråden som kom med den første setningen? Jeg kan ikke huske å ha lest den. Nå synes jeg du setter ting på spissen i en tråd der du vel egentlig taler varmt for det motsatte.
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#5 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?Jeg prøver å være bevisst på dette om jeg diskuterer. Mannen har derimot en utrolig irriterende greie med at han gjør om mine ord...f.eks om jeg sier "ofte", så har jeg tydeligvis sagt "alltid". Hvis jeg sier "hun er ikke verre enn han " så har jeg visstnok sagt "han er verre enn henne". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner poenget. Samtidig er det vanskelig å diskutere på en levende og spontan måte dersom man hele tiden skal passe på alle formulieringer. spissformuleringer er retorikk, og forekommer naturlig i mange debatter.
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trykket ligger vel på ordet her, gjør det ikke? Den som har skrevet det sier jo ikke noe om hvordan andre bør gjøre det. Ser absolutt ikke behovet for fleksibilitet i det utsagnet. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|