Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 15:53   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har lagt merke til at det er bastante meninger nå og da. Men det er omtrent like bastant med de fleste som med alle. Litt moderert, men de som måtte ha lange tær blir like fullt truffet. Uansett er det bra å tenke på, jeg prøver i hvertfall.

Det som er et annet fp-trekk er at man må dra inn ekstreme unntak og disse diskuteres som om de nærmest utgjør majoriteten.

Jepp. Jeg tror det der blir sånn fordi man starter med "alle" også mener noen at dette ikke gjelder alle. Så vil man ha eksempler - det kommer et eller annet eksempel som så dissekeres ned til man kan konkludere med at det eksempelet der var så sært at det knapt kan ansees for reelt. Fremfor at det blir en mer moderert diskusjon fra start.

Jeg tror at dersom man utvider normalbegrepet og fjerner alle, og kanskje også de fleste, så står man igjen med å kunne diskutere noe som blir mer relevant for flere egentlig.

Det der ga ikke mening, nei? Vi prøver et eksempel. (Det er jo ingen grunn til at jeg skal la være å komme med sære eksempler bare fordi jeg argumenterer mot sære eksempler, sant?)

Den siste bursdagstråden, pannekaketråden og omelettråden var det som fikk meg til å lage denne tråden. Jeg rapper derfra.

Istedenfor å si "Alle kan lage bursdag for hele klassen hver gang og de som ikke gjør det er ikke inkluderende" så kan man si "Det er fint å være bevisst på at man dersom det passer sånn får med alle i klassen på bursdag, så sikrer man at alle er med en og annen gang."

I mine øyne er det ene utsagnet ekstremt og jeg får piggene ut, mens det andre er trivelig og greit og noe å tenke over. Dermed vil man (når det gjelder meg) oppnå mer tanker rundt hvordan å få med alle på en fin måte ved å moderere seg fra bastant til mindre bastant.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg regnet med et innlegg om matematikk her jeg.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.