|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Jeg tror like greit vi kan si det høyt: Ingeniørutdanningen er ikke spesielt gøy. Men yrket? Åh! det ersåkult!!! Det er bare så ufattelig kult! Du kan gjøre alt det m^2 sa og enda mye mer. Det er en ekstrem og himmelvid forskjell på utdanningen og yrket i ingeniørlivet vil jeg si. |
|
|
|
#2 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?
Jeg tror noen ingeniør jobber er råkule, men langt i fra alle. Jeg er ingeniør, har en helt grei jobb, men jeg lurer fortsatt i en alder av 31 år om det er dette jeg vil bli når jeg blir gammel..
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Jeg synes det er litt patetisk (?) å skulle kreve trivsel og moro av alt man gjør. Ting blir jo moro når man er flink, så klart, men å skulle forlange at alt skal være så himla GØY fra første dag på studiet eller i ny jobb er litt bortskjemt, rett og slett.
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er forsåvidt enig med deg i det at man ikke akkurat kan forlange trivsel i det man studerer fra dag en. Det er ikke sånn sett noe mål at det skal være motivasjonen, men jeg tror likevel at man må ha LYST til å studere det man skal studere. Et eksempel er eksmannen min som vurderte å studere til sykepleier fordi det var så lett å få jobb etter endt utdanning, etter at jeg hadde spurt han litt om det å jobbe som sykepleier fant han fort ut at det ikke var noe for han og valgte en annen vei. Så om min sønn kommer hjem og sier at han har lyst til å bli psykolog, så gjerne for meg, på samme måte som at dersom han vil bli rørlegger så er det også helt fint.
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?Men, når man er så opptatt av at de skal velge selv? Jeg er enig i grunntanken, men problemet er at man har ikke særlig god oversikt over hverken hva fagene faktisk er, eller hva slags yrker man kan få med dem når man er 16 og begynner å ta disse valgene. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Hm? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, men nå snakker du som om det er festene som er det morsomme og gøye ved utdanningen. Og sånn behøver det jo slett ikke være. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
etterpåklokest
|
Er ikke ingeniørutdanningen gøy? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
På sivilingeniør er det gjerne folk som ikke festet på ungdomsskolen og ikke festet på allmennfag/gymnas/hva-det-nå-heter-nutildags (
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Bare så det er sagt, atte jeg er ikke enig. Sist redigert av m^2 : 09-05-11 kl 10:59. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg likte utdanningen også jeg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|