|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Les HI! | |||
| ja, det skulle jeg kunne gjøre. |
|
62 | 36,47% |
| Nei, men helt greit at andre gjør det. |
|
40 | 23,53% |
| Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! |
|
68 | 40,00% |
| Rabarbra |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren
Da er jeg enda mindre i tvil. Med en iPod/stabel med boeker el. ville jeg hatt det helt fint som 9-aaring paa en slik tur.
|
|
|
|
#22 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanterennei det kunne jeg aldri gjort!!!! jeg tenker enda på han gutten som reiste alene med air france... herregud..
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei. Men det er kun en følelsesmessig vurdering. Hvis man først skal ramle ned i fly så tror jeg ikke det er verre å gjøre det i Atlanteren enn mellom Oslo og Bodø. Jeg tenker også på gutten som døde. Det må være forferdelig å være alene i en slik situasjon.
|
|
|
#24 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg hadde ikke nølt dersom gutten selv vil og dere som kjenner han best mener han takler det fint. Jeg tenker at et fly like fort kan styrte mellom Bergen og Oslo så hvis jeg skulle bekymre meg for den delen ville jeg ikke sendt et barn på fly alene uansett distanse. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenDet er vanskelig å tenke seg situasjonen. Stesnuppa kunne aldri reist alene da hun var i den alderen. Hun kunne såvidt gjort det nå som 13-åring.
|
|
|
#26 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei.
|
|
|
#27 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenDet tror jeg at jeg kunne gjort, ja. Flyreiser er jo veldig trygt sånn, han har en flyvertinne som passer på ham hele tiden, og det er ikke mulig å gå av på feil stasjon. Tiåringen min reiste nylig et godt stykke med tog, da var hun helt alene og det gikk fint.
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenEr det sånn Jeg reiser alene-opplegg hvor man blir passet på av kabinansatte? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg tror jeg kunne gjort det med min eldste, hvis hun hadde hatt lignende erfaringer fra før og hadde vært innstilt på det selv. Men vanskelig å være helt sikker.
|
|
|
#31 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenSånn utifra hvordan mine barn er nå, så tror jeg ikke det er veldig sannsynlig at storebror på snart 6 ville reist alene så langt, om et par-tre år. Lillebroren på 3 er en helt annen type, så han tror jeg sikkert hadde turt det.
|
|
|
|
#32 |
|
Originala
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenDet blir så jeg har min Lillemor i bakhodet når jeg svarer (hun er åtte år, da), og da hadde det vært helt uaktuelt. Sist redigert av Fadese : 27-05-11 kl 09:22. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenVår snart 12-åring har reist alene med fly innenlands siden hun var 7, og utenlands da hun var 9. Hun kunne lett reist alene over Atlanteren som niåring. Spesielt siden det ikke er mellomlandinger, da er jo muligheten for å gå feil lik null.
|
|
|
#34 |
|
flisespikker
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg tror jeg kunne gjort det i den situasjonen du beskriver. Min egen pode (som har reist alene innenlands siden han var fem, og som dessuten fint kan underholde seg med spill, bøker og film i mange timer på egen hånd) ville muligens kunne gjøre noe sånt når han blir ni, og dersom gutten din i tillegg er flink til å snakke engelsk og ikke redd for å ta kontakt med kabinpersonalet om han trenger hjelp eller bare vil snakke med noen, så ser jeg for meg at det ikke vil være noe problem. Klart tanken på flystyrt er fæl, men som Tally sier, så er det like fælt om flyet styrter på en kort innenlandsflyvning.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenFlystyrt tenker jeg faktisk ikke på. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Borte
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg hadde nok gjort det med en reisevant 9-åring som hadde lyst.
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, jeg kunne gjort det.
|
|
|
#38 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenUtifra hvordan du beskriver din 9 åring ser jeg ikke de store hindringene nei. Jeg kunne latt en av ungene fly den turen alene i den alderen om de var som din 9 åring.
|
|
|
#39 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenEn reisevant niåring som snakker flytende engelsk og som selv har lyst? Ja, det kunne jeg gjort. Særlig siden vi her snakker om en som har reist strekningen mange ganger før og vet hva han går til.
|
|
|
#40 |
|
Textrovert
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det kunne jeg ha gjort. Med min eldste hadde jeg ikke nølt. Min yngste, derimot - ikke en sjanse i havet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|