|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Les HI! | |||
| ja, det skulle jeg kunne gjøre. |
|
62 | 36,47% |
| Nei, men helt greit at andre gjør det. |
|
40 | 23,53% |
| Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! |
|
68 | 40,00% |
| Rabarbra |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sende en 9-åring alene over AtlanterenSkulle du sende en reisevant 9-åring som er helt klar for det selv (i hvert fall nå som 8-åring) over Atlanteren alene om det ikke var mellomlanding og noen stod og ventet på andre siden? Han har reist samme rute mange ganger og blir fulgt på en del av ruten, men ikke den lange ruten over Atlanteren. Legger til: Han kan flytende engelsk. Sist redigert av Pelen : 27-05-11 kl 02:41. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenNei, reisen er alt for lang uten en voksenperson som man kan støtte seg til hvis noe skulle oppstå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det tror jeg altså. Hvis barnet har reist mye, og vet at det er en lang reise og hva det innebærer. Ville forsøktå styre unna katastrofetanker om styrt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenFor et år siden hadde jeg svart nei selv, aldri! Men nå ser vi på det litt annerledes da det kan være en måte for ham å opprettholde en relasjon som er veldig viktig for ham (og oss). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, om 9 åringen er reisevant og moden for det, så hadde jeg gjort det. Enn-hvis-tankene hadde garantert vært der, men de hadde jeg tvunget til sides. Man kan ikke ta sorgene på forskudd, og sannsynligheten for at det skjer noe er svinnende liten.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, med min rolige, stoiske og relevant reisevante 9-åring: absolutt.
|
|
|
#14 |
|
Curlingkone
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg hadde sikkert ikke gjort det, men jeg tenker det er veldig personavhengig jeg. Er niåringen vant til å fly strekningen, er klar for det selv, osv osv, så kan jeg ikke se noe galt i det egentlig.
|
|
|
#15 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenMed den bakgrunnen dere har og den erfaringen han har med reising så tror jeg ikke det er noe problem for han. Min gutt derimot hadde jeg aldri i verden kunne sendt sånn. Han vil ikke en gang reise alene til oslo
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenDet er en veldig lang tur, så nei. Men om dere og han mener at han er moden for det, og han har lyst, har jeg ikke noen motforestillinger på deres vegne, altså. |
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, jeg tror at vi kommer å gjøre det og det valget forandrer seg ikke med denne pollen. Det er bare interessant å se hvordan andre tenker om situasjonen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, med et reisevant og saapass stort barn som ble moett i begge ender. I hvertfall med SAS, BA el et selskap jeg stolte litt paa og har rutiner for aa ta seg av barn som flyr alene om noe uventet skjer om de gjoeres oppmerksomme paa det.
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenEr det noen modde som kan skrive inn 'ikke' i denne setningen i pollen? |
|
|
|
![]() |
|
|